Nepilnas nedēļās laikā notikušie trīs smagie ceļu satiksmes negadījumi (CSNg) ar bojā gājušajiem skaidri iezīmē braucēju pārgalvību un Ceļu satiksmes noteikumu neievērošanu. Diemžēl novērots, ka vasarā autotransporta vadītāji, it īpaši gados jauni cilvēki, aizmirst par drošību ceļu satiksmē, tostarp atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Šogad uz ceļiem dzīvību jau ir zaudējuši 54 cilvēki, savukārt 2022.gadā šajā laika posmā bojā gājušo personu skaits bija 45.
“Pirmssvētku laikā, kad daudzi dodas uz laukiem vai atpūtā, ceļu satiksmes intensitāte palielinās, tāpēc jāievēro noteiktie braukšanas ātruma un ceļu remonta laikā norādītie ierobežojumi. Turklāt ir jābūt īpaši vērīgiem, izvērtējot situāciju pirms apdzīšanas manevra veikšanas. Tāpat jāņem vērā tas, ka uz ceļa karstā laikā vietām var veidoties izsvīdumi, kas ietekmē bremzēšanas ceļa garumu. Nemaz nerunājot par braukšanu dzērumā – tas ir noziegums, kas var salauzt daudzu cilvēku dzīves! Neskrienam, izturamies cieņpilni pret citiem satiksmes dalībniekiem. Īpaši tas attiecas uz jauniešiem, kuri par savu pārgalvību var samaksāt ar smagām traumām vai izpostītām dzīvēm”, uzsver Satiksmes ministrijas (SM) Autoceļu infrastruktūras departamenta direktora vietniece Valentīna Āmare.
SM atgādina, ka ceļu satiksmes drošību veido vairāku būtisku faktoru kopums, tostarp tādu kā satiksmes dalībnieku kļūdas, infrastruktūras un transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis. Taču jāatceras, ka ceļu satiksmes drošības uzlabošanā neatsverama ir visu dalībnieku aktīva iesaiste un pareiza attieksme pret būtiskiem satiksmes drošību ietekmējošiem faktoriem. Diemžēl novērojumi liecina, ka lielākoties tieši ceļu satiksmes dalībnieku cilvēciskās kļūdas rada būtisku risku ceļu satiksmes drošībā, kā rezultātā par pārgalvīgu braukšanu maksājam ar dzīvībām.
Pārvietojoties pa vietējās nozīmes ceļiem ir stingri jāievēro atļautais braukšanas ātrums, kā arī jāņem vērā savas autovadītāja prasmes un auto iespējas. Īpašu uzmanību ir jāpievērš ceļiem ar dubulto virsmu, kur ceļa segums būtiski atšķiras no pierastā asfatbetona seguma, vietām iespējamas sīkas šķembas, kas samazina automašīnas riepu saķeri ar ceļa virsmu.
Ir stingri jāievēro ceļu satiksmes noteikumi, tos ignorējot, apdraudam sevi, pārējos satiksmes dalībniekus un tas var maksāt dzīvības. Veicot apdzīšanas manevru, iebraucot pretējā braukšanas joslā, 17.jūnijā Ādažu novadā notika frontāla sadursme starp kravas seglu vilcēju Scania, un kravas furgonu “Citroen Jumper”. Šajā CSNg viens cilvēks gāja bojā notikuma vietā.
19.jūnijā Aizkraukles novadā notika CSNg uz autoceļa V22. Automašīna “Opel Astra” nobrauca no ceļa braucamās daļas un, apmetot vairākus kūleņus, apgāzās. Rezultātā auto vadītājs gāja bojā notikuma vietā. Apsekojot CSNg vietu secināts, ka automašīna ir sākusi kūleņot aptuveni 40 m no braucamās daļas.
Tāpat iespējams, ka atļautā ātruma neievērošana bija viens no iemesliem, kas izraisīja smagu CSNg 20. jūnijā Bauskas novadā uz autoceļa P73 Vecumnieki-Nereta-Subate. Jaunietis – mazāk pieredzējis autovadītājs, braucot ar “Ford Mondeo”, izraisīja sadursmi ar kravas auto Scania un zaudēja dzīvību notikuma vietā. Turklāt šajā CSNg cieta un smagas traumas guva četri “Ford Mondeo” pasažieri. Negadījuma vietā redzamais minētās automašīnas bremzēšanas ceļa garums norāda uz būtisku atļautā ātruma pārkāpumu.
Informāciju sagatavoja: Satiksmes ministrijas Komunikācijas nodaļa
Reklāma