Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Nevēlamie ziņojumi

Ja telefonam ir pastāvīgais pieslēgums, tad loģiski, ka katru mēnesi rēķināmies ar plus mīnus kādu noteiktu summu. Nupat saņemot kārtējo rēķinu e-pastā, nobrīnījos, ka kopējā apmaksas summa ir pieaugusi par nepilniem sešiem eiro.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Raustu plecus, vai būtu ar jauno gadu tik strauji pieaugusi pakalpojuma maksa? Nekādu ziņu taču par to neesmu saņēmusi. Lai visu noskaidrotu, ielogojos savā profilā mobilā operatora mājaslapā un detalizēti apskatu rēķinu. Pieslēguma maksa kā parasti, viss pārējais pa nullēm, arī mobilie dati šoreiz nav iztērēti. Tikai samulsina kāda ailīte – citi mobilie pakalpojumi: summa – 5,80 EUR.

Uzreiz meklēju klientu apkalpošanas centra tālruni, pēc kāda laika sazvanu arī operatori. Pēc nosauktajiem datiem viņai uzreiz ir skaidrs par kādu tēmu būs jautājums. Operatore skaidro, ka man šī summa ir pieskaitīta par mobilās saziņas pakalpojumiem no kādas “MobiGW OU” kompānijas. Viņa prāto, ka es varbūt esmu kādā brīdī kaut kur ievadījusi savu mobilā tālruņa numuru vai uzklikšķinājusi uz kāda linka. Saku, ka neesmu neko sūtījusi, neko pieslēgusi un apstiprinājusi, pieslēgumu izmantoju zvanu veikšanai, SMS un internetam. Tad operatore iesaka atvērt SMS sadaļu tālrunī un pameklēt nevēlamās un bloķētās īsziņas. Un ir arī – 11. janvārī no telefona numura 1897 parādās ziņojums par pieslēgtu pakalpojumu, kura cena uz nedēļu ir 2,90 EUR. Bet, lai atteiktu pakalpojumu, jāsūta atpakaļ īsziņa ar speciālu kodu. Tātad viedtālrunis ir tik gudrs, ka šādu nevēlamu saturu uzreiz novirza pie nevēlamajiem ziņojumiem. Tikmēr pats lietotājs nemaz nezina ne par tādu īsziņu, ne piemēroto pakalpojuma maksu.

Operators šajā gadījumā situāciju atrisināt nevar, bet atsūta man telefona numuru un e-pasta adresi, pa kuru sazināties ar uzņēmumu. Zvanu, bet tur atbild automātiskais atbildētājs, jāierunā ziņa un atbildi solās sniegt septiņu dienu laikā. Rakstu arī uz e-pastu. Ja vispār saņemšu atbildi, tad, iespējams, situācija kļūs skaidrāka.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Interesanti, ka tieši par līdzīgu gadījumu pagājušajā gadā tika stāstīts raidījumā “Bez Tabu”, kur kādai sievietei, pašai to nezinot, šādā veidā rēķins pieaudzis par vairākiem desmitiem eiro. Raidījumā izskanēja, ka interneta dzīlēs uzņēmums “MobiGW OU” Baltijā līdz šim locīts arī dažādās ar krāpniecību saistītās darbībās. 

Protams, nevienam neko nevarēšu pierādīt par mistisko pakalpojumu neizmantošanu, tāpēc par papildu rēķina summu ilgi nepārdzīvošu, bet doma, ka nekad nevari būt drošs par to, ka nāksies kādā brīdī maksāt par to, ko neesi pasūtījis vai izmantojis, gan šķiet biedējoša. 

Tāpēc ne velti tehnoloģiju eksperti aicina viedierīču lietotājus nekādā gadījumā neatbildēt uz tamlīdzīga satura īsziņām. Aizdomīgos gadījumos vēlams nekavējoties sazināties ar sakaru operatoru, ar kuru ir noslēgts līgums, vai arī doties uz tuvāko attiecīgā sakaru operatora klientu apkalpošanas punktu.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.