Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija oktobrī organizē informatīvo kampaņu, lai pašvaldības ēdināšanas iepirkumos novada skolām, bērnudārziem un citām iestādēm izmantotu Zaļo iepirkumu un izvēlētos kvalitatīvus vietējos pārtikas produktus.
“Zaļā publiskā iepirkuma sistēma pārtikas piegāžu un ēdināšanas pakalpojumu jomā ir veids, kā dot priekšrocības vietējiem produktiem cīņā ar importa produkciju un kā atbalstīt mūsu pārtikas ražotājus, kuri ieguvuši Zaļo vai Bordo karotīti un ražo paaugstinātas kvalitātes produktus bez ģenētiski modificētajiem organismiem,” uzsver Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas (LPUF) padomes priekšsēdētāja Ināra Šure.
Informatīvā kampaņa oktobrī noritēs reģionālajos medijos – laikrakstos un ziņu portālos, un digitālajā vidē “YouTube” platformā. Karotītes informatīvie džingli izskanēs Latvijas radiostacijās un visā “Rimi” lielveikalu tīklā. Sadarbībā ar “Baltic Restaurants” un Latvijas Lauku konsultāciju un izglītības centru Zaļā un Bordo karotīte piedalīsies arī “Mūsu Latvijas garšas” tematiskajās dienās no 11. līdz 15. novembrim, kas notiks “Noonbox”, “Fristar”, “Restart” un “Daily” pusdienu restorānos, skolu un bērnudārzu ēdnīcās, kopumā vairāk nekā 150 vietās visā Latvijā.
“Pašvaldību pusē labo piemēru pagaidām nav daudz, bet tādi ir. Piemēram, Preiļu novads ir uzsācis veidot sadarbības tīklu ar vietējiem lauksaimniekiem un ēdināšanas pakalpojumu sniedzējiem, lai skolas, bērnudārzus un citas pašvaldības iestādes apgādātu ar kvalitatīvu vietējo pārtiku. Ādažu sākumskolā bērni paši var izvēlēties ēdienu un likt sev porcijas, un tas ir veids, kā būtiski samazināt pārtikas atkritumus. Mēs šo un citus labos piemērus izcelsim, lai pārējās pašvaldības mācītos un pārņemtu labo praksi,” skaidro LPUF padomes priekšsēdētāja.
“Arī vecākiem ir jābūt aktīvākiem, jāseko līdzi un jāzina, ko viņu bērni ēd mācību iestādēs, kas tiek likts uz šķīvja. Arī bērniem ir jāveido izpratne par vietējās produkcijas priekšrocībām un pilnvērtīga uztura nozīmi, kuru pamatā veido vietējās izcelsmes produkti,” turpina I. Šure.
“Priekšrocības iepirkumos novērtē daudzi Latvijas pārtikas ražotāji, izejot ļoti stingras kvalitātes kontroles, lai savus produktus varētu marķēt ar Zaļo vai Bordo karotīti. Šogad ļoti aktīvas ir zemnieku saimniecības, kas lielākoties sertifikāciju veic āboliem un bumbieriem, bet tāpat arī cidonijām, sulām, sīrupiem un citiem produktiem. Pievienojas arī kooperatīvi, un mums ir patiess prieks, ka uzņēmumu skaits, kas ieguvuši tiesības produktus marķēt ar Zaļās un Bordo karotītes pārtikas kvalitātes zīmēm, ir pārsniedzis 900,” gandarīta LPUF vadītāja Ināra Šure.
“Ir svarīgi, ka jauno paaudzi ēdinām ar kvalitatīvu pašmāju pārtiku, ka valsts un pašvaldību institūcijas rāda priekšzīmi, tā atbalstot vietējos ražotājus. Jāņem vērā, ka mums ir jāievēro Eiropas Savienības noteikumi, tādēļ ir ļoti svarīgi pašvaldībām izmantot Zaļo iepirkumu kā lielisku iespēju iegādāties kvalitatīvu vietējo produkciju un dot priekšrocības Nacionālās pārtikas kvalitātes shēmas produktiem – maizei, pienam, sieram, kartupeļiem, burkāniem, gaļai un citiem produktiem,” aicina I. Šure.
Šobrīd Zaļā karotīte ir piešķirta 137 uzņēmumu 666 produktiem, bet Bordo karotīte – 57 uzņēmumu 295 produktiem. Zaļā karotīte tiek piešķirta produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. Savukārt Bordo karotīti piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, bet ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās.
LPUF ir vienīgā Latvijas pārtikas pārstrādes daudznozaru nevalstiskā organizācija, kas apvieno pārtikas uzņēmumus un profesionālās asociācijas, pārstāv ražotājus valsts un nevalstiskajās organizācijās, aizstāv biedru intereses starptautisko normatīvo aktu izstrādē, kā arī sniedz LPUF biedriem informatīvu atbalstu. Federācijā ir apvienojušies uzņēmumi, kas aizņem vairāk nekā 60% no visa Latvijas pārtikas ražošanas tirgus.Tajā ir pārstāvētas gan nozaru asociācijas, gan vairāki desmiti lielu, vidēju un mazu uzņēmumu.
Miks Lūsis, LPUF sabiedrisko attiecību konsultants
Reklāma