Projekts “Interneta pieejamība Smiltenes bērniem” paver iespējas apgūt interneta pasauli un izmantot to zināšanu papildināšanai.
Projekts “Interneta pieejamība Smiltenes bērniem” paver iespējas apgūt interneta pasauli un izmantot to zināšanu papildināšanai.
“Noslēdzies Kultūras informācijas sistēmā iesniegtais projekts “Interneta pieejamība Smiltenes bērniem”, kurā iesaistījās Smiltenes Centra vidusskolas bibliotēka un Smiltenes pilsētas bibliotēkas bērnu literatūras nodaļa,” informē projekta vadītāja Zaiga Krūmiņa. Projekta ieguvums ir gan bērnu, gan skolas bibliotēkas vajadzībām saņemtie jauna veida datori. “Centra vidusskolēni līdz šim varēja izmantot skolas un arī Baltijas Krievu institūta filiāles datorus. Tagad savi datori ar interneta pieslēgumu ir arī skolas bibliotēkai,” paskaidro Z. Krūmiņa. Viņa novērojusi, ka skolēnu interese par interneta izmantošanas iespējām ir ļoti liela. Kopš septembra aktīvi tiek izmantota arī projekta ietvaros iegūtā datortehnika.
“Katru starpbrīdi, kā arī pirms un pēc mācību stundām bibliotēka ir pilna ar apmeklētājiem. Skolēni gaida rindā, lai varētu piekļūt datoriem,” stāsta Z. Krūmiņa. Šobrīd apmeklētāju lielākās daļas interesi piesaistot portāls draugiem.lv, tomēr bibliotēkā valda kārtība, ka priekšroka interneta izmantošanā ir tiem skolēniem, kuriem jāmeklē materiāli mācību stundām. Ja datori ir brīvi, tikai tad var sērfot “draugos”.
Bibliotekāru novērojumi rāda, ka skolēniem nepietiek tikai ar pieeju internetam. Jāpanāk, lai viņi ietu soli tālāk, un jāpalīdz atrast nepieciešamās mājas lapas. Pagaidām bērni izmanto lielo meklētāju siets.lv vai google.lv piedāvājumu, kas ir salīdzinoši virspusējs informācijas iegūšanas veids.
Šobrīd Centra vidusskolas abas bibliotekāres zināšanas par interneta izmantošanu papildina kursos. “Zināšanas varēsim tālāk nodot bibliotēkas apmeklētājiem,” motivē Z. Krūmiņa.
Bibliotēku apmeklē arī desmitklasnieks Vairis Cērcins. “Izlasu e-pastu, apmeklēju “draugus”, meklēju mācībām nepieciešamos materiālus,” stāsta vidusskolnieks. Izmantot internetu esot vienkāršāk, nekā šķirstīt grāmatas. Vairis datoru sācis iepazīt kopš septītās klases un tagad uzskata, ka to pārzina pilnībā. “Ļoti interesanti,” viņš vērtē interneta iespējas un iesaka arī pasīvākajiem skolēniem tās izmantot. Tas dod papildu zināšanas.
Bibliotekāre iepriecināta, ka darbs ar datoriem pastarpināti rada skolēnu interesi arī par iespieddarbiem — grāmatām vai žurnāliem. “Bērns, gaidot savu rindu, paņem rokā un ieskatās kādā grāmatā vai žurnālā. Tas man ir kā medusmaize,” vērtē Z. Krūmiņa. Viņa uzsver, ka šobrīd bibliotēku liela problēma ir jauniešu un bērnu nevēlēšanās lasīt. Viņiem nepieciešami tikai komiksi un ļoti ātri uztverama informācija.