Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+6° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Ja būs braucēji, autokross attīstīsies

Trešdien Smiltenē viesojās Latvijas Automobiļu federācijas ģenerālsekretārs Mārtiņš Kalniņš un LAF Krosa komisijas priekšsēdētāja Inta Ulme. Viņi iepazinās ar “Tepera” trases gatavību sacensību sezonai.

Trešdien Smiltenē viesojās Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) ģenerālsekretārs Mārtiņš Kalniņš un LAF Krosa komisijas priekšsēdētāja Inta Ulme. Viņi iepazinās ar “Tepera” trases gatavību sacensību sezonai.
“Trases īpašnieki ir izdarījuši lielu darbu, salīdzinot ar to, ko mēs redzējām pagājušajā reizē. Atklājām dažas nepilnības, kuras iepriekš neredzējām sniega dēļ, bet tās līdz svētdienai būs novērstas. Viss būs kārtībā, problēmu nebūs,” pēc iepazīšanās ar trases tehnisko stāvokli atzina M. Kalniņš. Smiltenes trase ir ātra, tajā ir dažas viltīgas vietas, tāpēc jāpievērš īpaša uzmanība drošības aspektiem.
Ģenerālsekretārs uzskata, ka “Tepera” trases saimnieki nemitīgi domā, kā pilnveidot trasi. Tas atkarīgs no katra reģiona iespējām, bet Smiltenē gadu no gada kaut kas tiek uzlabots. Tas ir vērtējams ļoti pozitīvi.
Kāda ir autokrosa nākotne Latvijā? “Kā pa jūras viļņiem. Tā ir bijis visu laiku gan autokrosā, gan citos sporta veidos. Ir brīži, kad ekonomiskās situācijas vai kādu citu iemeslu dēļ tas attīstās, bet tad vienā brīdī krīt uz leju, paliek maz braucēju, un tad atkal nāk jauni. Attīstās jauni paveidi. Tas nav prognozējams,” domā M. Kalniņš. Viņš salīdzina ar Eiropas pieredzi, kur tādā bagātā valstī kā Francija autokross pirms gadiem astoņiem vispār apsīka, bet šogad jau ir pārbaudes mači Eiropas čempionātā, kas norisināsies arī Francijā.
Latvija pašlaik ir tajā viļņa daļā, kas iet uz leju vai jau ir lejas punktā. Tūlīt atkal vajadzētu sākties augšupejai.
Kas būtu jādara, lai veicinātu attīstību? Pilnīgi nekas, jo to mākslīgi nevar radīt. Var popularizēt, bet ne mākslīgi izveidot. Kādreiz bija populāri “Moskviči” un “Volgas”, bet tad tie “izmira”, lai gan braucēji vēlējās šo klasi saglabāt. Bija liels ZAZ bums. Visi pirka un sprieda, ka nu tik būs klase. Zapīši atnāca, uzplauka un nomira dabīgā nāvē. Tāds bija to liktenis. Kraviniekiem ir tieši tāpat. Ja būs, kas grib braukt, tad — uz priekšu! Bet nevar rīkot sacensības četrām mašīnām. Tas būs garlaicīgi skatītājiem, jo nav rozīnītes. Ja kāds privāts mecenāts grib atjaunot, tad viņam Krievijā vajadzētu nopirkt kādus 50 GAZ – 53 un atvest uz Latviju. Veco kravinieku braucēju ir ļoti daudz, un būtu interesanti braucieni.
Vaicāts, vai viņš vēros svētdienas sacīksti, ģenerālsekretārs atbild, ka sacensībās nebūs, jo Eiropas čempionāta kalendāra neskaidrību dēļ viņam jādodas uz Briseli, lai piedalītos ārkārtas sēdē. “Žēl, bet netikšu, kaut gan biju ieplānojis būt Smiltenē,” saka M. Kalniņš.

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.