Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Katrs otrais iedzīvotājs rūpēs par vidi pievērš uzmanību pārtikas iepakojumam

Foto: pakingas.lt

55% Latvijas iedzīvotāju rūpēs par vidi pievērš uzmanību pārtikas iepakojumam, savukārt 45% nedara neko un uzmanību pārtikas iepakojumam nepievērš, liecina Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācijas sabiedriskās domas aptauja par iedzīvotāju iepirkšanās paradumiem.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Patērētāju vidū visizplatītākā stratēģija, kā samazināt iepakojuma nelabvēlīgo ietekmi uz vidi, ir neiepakotu augļu un dārzeņu iegāde. Šādā veidā nevajadzīgo atkritumu apjomu samazina katrs trešais jeb 37% Latvijas iedzīvotāju. Augļus un dārzeņus bez iepakojuma iegādājas 44% sieviešu, bet tikai 28% vīriešu.

Ceturtā daļa pircēju lielāku vērību pievērš iepakojuma izpētei un cenšas dot priekšroku pārtikas produktiem, kas iesaiņoti pārstrādājamā iepakojumā (25%). Biežāk produktus ar pārstrādājamu iepakojumu izvēlas vīrieši (28%) un mazpilsētu iedzīvotāji (38%). Videi draudzīgāko lokā, kuri spēruši soli vēl tālāk un pārtiku iegādājas beziepakojuma jeb zero waste veikalos, ir 7% no aptaujas dalībniekiem. 

Jautāti par bērnu uzturu izglītības iestādēs, lielākā daļa (88%) vecāku atzīst, ka tiem ir svarīgi, lai viņu bērnu maltīte būtu pagatavota no kvalitatīviem vietējiem produktiem. 44% vecāku tas ir ļoti svarīgi. Pēdējo trīs gadu laikā vecāku īpatsvars, kuriem ir svarīgi, lai bērni izglītības iestādēs uzturā lietotu kvalitatīvus vietējās pārtikas produktus, saglabājies nemainīgi augsts.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Jau trešo gadu pēc kārtas nemainīga saglabājas tā iedzīvotāju daļa, kas regulāri pievērš uzmanību kvalitātes zīmēm uz pārtikas iepakojuma. Kopējais auditorijas lielums, kam svarīgs kvalitātes marķējums, kopš aizvadītā gada audzis par 2% punktiem, sasniedzot 76% atzīmi. 

Pārtikas kvalitāte kā otrs svarīgākais izvēles kritērijs ir 76% vecāku, kuriem ir bērni vecumā līdz 6 gadiem. Tam, lai iepirkumu grozā nonāktu tieši pašmāju pārtikas produkti, lielāko uzmanību pievērš vecāki, kuriem ir bērni vecumā no 12 līdz 15 gadiem (39%). 

Aptauja sadarbībā ar Snapshots, 2021. gada septembrī aptaujājot 753 respondentus, veikta tradicionālās kampaņas kvalitatīvu vietējo pārtikas produktu patēriņa veicināšanai, ko organizē Latvijas Pārtikas uzņēmumu federācija (LPUF) sadarbībā ar Zemkopības ministriju un pārtikas veikalu tīkliem Rimi, Maxima un Top. Šoruden kampaņai dots nosaukums Ēd garšīgāk ar karotīti! Kampaņa katru gadu norit oktobra sākumā.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Šobrīd Zaļā karotīte ir piešķirta 132 uzņēmumu 588 produktiem, bet Bordo karotīte – 54 uzņēmumu 284 produktiem. Zaļā karotīte tiek piešķirta produktiem, kuri tiek ražoti Latvijā no vietējām izejvielām un atbilst paaugstinātām kvalitātes prasībām. Savukārt Bordo karotīti piešķir produktiem, kuru pilns ražošanas cikls tiek veikts Latvijā, produkts atbilst paaugstinātas kvalitātes prasībām, bet ražošanai nepieciešamās izejvielas var nebūt vietējās.

Informāciju sagatavoja: Miks Lūsis, LPUF sabiedrisko attiecību konsultants

20211023-1020-158682-61719021bde99.jpg

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.