Daudzu nozaru uzņēmumiem Google meklētājs joprojām ir viens no efektīvākajiem mārketinga kanāliem. Atrasties Google meklētāja augšgalā ir no biznesa viedokļa izdevīgi – tiek nodrošināta liela redzamība potenciālo pircēju priekšā. Svarīgi, ka nevis vienkārši nejaušu potenciālo, bet jau pirkumu izdarīt gatavu cilvēku priekšā. Kas var būt labāks kā nostāties ar savu piedāvājumu tāda pircēja ceļā, kurš pats meklē attiecīgo preci vai pakalpojumu?
Google meklētāja struktūra
Gadu gaitā Google meklētājs ir ļoti attīstījies un tā vizuālais izskats būtiski mainījies. Ja pašos pirmsākumos Google meklētājs bija tikai dažādu mājaslapu rezultātu attēlojums, tad tagad meklēšanas rezultāti var izdot dažādus risinājumus:
- Meklējumam atbilstošas mājaslapas
- Jau gatavas atbildes uz meklējumu turpat Google meklētājā
- Video klipi
- Attēli
- Google kartes rezultāti
- Reklāmas
Bieži vien meklēšanas rezultāts ir mikslis no visa augstākminētā. Sākumā redzam reklāmas, pēc tam kartes rezultātus, attēlus, video un tikai pārtinot zemāk, redzam standarta mājaslapu rezultātus.
Izņemot Google reklāmas rezultātus, par pārējiem izvietojumiem joprojām Google nav jāmaksā, tie ir bezmaksas. Tieši tāpēc ir svarīgi izvērtēt katras nozares galveno atslēgvārdu meklēšanas rezultātu attēlošanas struktūru, lai izvēlētos pareizo stratēģiju, ar kuru “iekarot” Google meklētāju.
Google optimizācijas stratēģijas
Pilnīgi jebkurā nozarē Google meklētāja izskata pamats ir meklēšanas frāzei atbilstošo mājaslapu saraksts. Šajos rezultātos var nokļūt ar SEO pakalpojumu jeb SEO optimizāciju. Tas nozīmē, ka jāveic dažādas manipulācijas ar mājaslapu, tās saturu, rakstiem un saitēm dažādos portālos, ar mērķi palielināt savas mājaslapas pozīcijas Google meklētājā. Google šajā gadījumā nekas nav jāmaksā, visi apmeklējumi ir bez maksas, jāmaksā SEO aģentūrai par pakalpojumu, ja pašiem trūkst zināšanu un resursu šajā jautājumā.
Otra neatņemama Google rezultātu attēlojuma sastāvdaļa ir Google reklāmas (Google Ads, kādreiz Google AdWords). Google reklāmas noteikti ir redzamas pilnīgi visos komerciālos meklējumos – preces, pakalpojumi. Bieži vien reklāmas redzam arī informatīvajos meklējumos, ierakstot Google atslēgvārdus bez nolūka kaut ko iegādāties. Pamatā to uzņēmumi dara, lai asociētu sevi ar noteiktiem atslēgvārdiem, konkētām tēmām.
Ja attiecīgā nozarē Google rezultātos dominē Google kartes piedāvājumi, tad noteikti liela uzmanība stratēģijā jāpievērš Google MyBusiness konta apkalpošanai un optimizācijai, jo tieši ar šī rīka palīdzību notiek šo kartes rezultātu attēlošana. Arī šo pakalpojumu jāspēj piedāvāt kvalitatīvai SEO aģentūrai. Vēl vairāk – aģentūrai jāspēj jau sākumā identificēt pareizos Google meklētāja optimizācijas rīkus un jāpiedāvā tie saviem klientiem.
Ja Google meklētājs uz meklējamo atslēgvārdu piedāvā arī plašus video un/vai attēlu rezultātus, vai jebkādus citus risinājumus, uzņēmumam tas jāņem vērā un atbilstoši jāpielāgo Google optimizācijas stratēģija. Visiem neder viens risinājums, katrai nozarei jāpiemeklē atbilstoši rīki.
Digitālā mārketinga aģentūra MMN ar Google rīkiem darbojas jau vairāk nekā 12 gadus, uzkrājot milzīgu pieredzi darbā ar lieliem un vidējiem lokāliem un starptautiskiem uzņēmumiem. MMN pamatpakalpojumi ir Google SEO optimizācija, Google Ads reklāmas un Google Analytics rīka pielāgošana.