Valgā sākās Vahtra ielas pagarinājuma būvniecība. Paplašinājums nodrošina kravas automašīnām saprātīgāku maršrutu caur pilsētu, ļaujot izvairīties no mazajām ieliņām.
Šī ceļa būve tika plānota jau sen. Jau 2010. gadā tika pabeigts pirmais projekts. Nākamais pavērsiens bija 2015. gadā, taču no reģionālā projektu konkursa netika saņemta pietiekama summa Vahtra ielas paplašināšanai.
Pērn pašvaldība saņēma atbalstu no valsts. Vēl pavasarī vicemērs Kaupo Kutsars iepirkuma procesā bija noraizējies, vai piedāvājumi tirgū iekļausies gaidītajās robežās, augot būvniecības cenām. “Ja paliekam plānotā budžeta robežās un tiks pieņemts attiecīgs lēmums politiskā līmenī, to var izdarīt. Bet, ja budžets “saplīst”, ir grūti,” toreiz sacīja K. Kutsars.
Šoreiz paveicās un piemērotākais piedāvājums bija cerētās summas robežās. Būvniecība izmaksā 960 000 eiro ‒ Ekonomikas un komunikāciju ministrijas atbalsts sedz 672 000, pašu līdzdalība 288 000 eiro.
Nav paredzēts smagajām automašīnām
Atjaunos Vahtra un Pika ielu krustojumu, pagarinās Vahtra ielu līdz Viadukti ielai un pārbūvēs Viadukti ielu līdz Viadukti un Karja ielu krustojumam.
Mērķis ir novirzīt kravas automašīnas prom no mazajām ieliņām. Tur ar tām ir grūti manevrēt, un iedzīvotāji sūdzējušies par vibrācijām. Pirmkārt brauktuve nav pietiekami izturīga smagajām kravas automašīnām. “Šīs ielas nav paredzētas tranzīta satiksmei. Kravas automobiļiem, kas virzās no Veru ielas uz Tartu šoseju, jāsāk braukt cauri šai daļai,” sacīja pašvaldības būvniecības un plānošanas dienesta vadītājs Urmass Meldre.
Viņš piebilda, ka kravas automašīnas šobrīd brauc pa Petseru, Karja un Metsa ielām. “Tomēr mazo ielu izbūve nav paredzēta lielajām kravas automašīnām.”
Reklāma