Pirmdiena, 8. decembris
Gunārs, Vladimirs, Gunis
weather-icon
+1° C, vējš 3.33 m/s, D-DA vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Skolēni kopā ar tehnoloģijām aug ātrāk nekā skolotāji

Izglītības sistēmai jākļūst interaktīvai visos līmeņos.

„Ātrums, ar kādu mūsdienās attīstās un izplatās tehnoloģijas, ir būtiski ietekmējis gan komunikāciju, gan veidu, kā skolēni uztver, meklē un apmainās ar informāciju. Ikdienas novērojumi liecina, ka moderno tehnoloģiju lietošana skolēniem ļauj iegūt zināšanas un attīstīt prasmes, kādas mācībspēkiem nereti iztrūkst vai arī nav tik augstā līmenī.

Tas nenoliedzami ir vēl lielāks izaicinājums esošajai izglītības sistēmai, kas ir jāpilnveido līdzās jaunākajām tendencēm, to veidojot pēc iespējas interaktīvu.

Kopumā jāatzīst, ka standarta akadēmiskais mācību modelis strauji zaudē efektivitāti – gan Latvijā, gan pasaulē, un tā „gadi ir skaitīti”. Prognozējams, ka tuvāko 10 – 15 gadu laikā interaktīvais izglītības modelis dominēs pār standarta akadēmisku, turklāt ne vien augstākās izglītības līmenī, bet arī vidusskolas un pat sākumskolas līmenī,” situāciju izglītības sistēmā vērtē “Rīgas Komercskola” tālmācības vidusskolas direktore Ilze Beļinska.

Tāpat Ilze Beļinska atzīmē, ka nereti skolēniem tieši mājās ir ne vien lielākas iespējas, bet arī ērtāk izmantot modernās tehnoloģijas, kas ir viens no apstiprinājumiem tālmācības izglītības modeļa perspektīvai.

Jākoncentrējas uz mācību modeļa maiņu, nevis skolotāju skaita palielināšanu

Pedagogu trūkums nenoliedzami ir radījis būtisku negatīvu ietekmi uz izglītības kvalitāti, tamdēļ veicot reformas izglītības sistēmā jāizvērtē – orientēties uz skolotāju skaita palielināšanu vai tomēr fundamentālām izmaiņām izglītības modeļos.

Ilze Beļinska, “Rīgas Komercskola” tālmācības vidusskolas direktore: „Modernās tehnoloģijas un to popularitāte skolēnu vidū nosacīti vērtējams kā viens no indikatoriem reālās situācijas atklāsmē. Proti, zemā konkurence un zemais atalgojuma līmenis lielākajai daļai skolotāju nekādā veidā neveicina motivāciju darīt kaut ko papildus, pilnveidot darba kvalitāti, tostarp pašmācības ceļā apgūstot jaunas zināšanas un prasmes, ja par to netiek veikta samaksa.

Ņemot vērā atvēlēto finansējumu izglītības sistēmai, noteikti būtu jāizvērtē, kas ir būtiskāk – mēģināt piesaistīt teorētiski nepieciešamo skolotāju skaitu, vai tomēr pašos pamatos veicināt mūsdienīgas, modernas un interaktīvas izglītības sistēmu, izmantojot moderno tehnoloģiju sniegtās iespējas, līdzīgi kā to dara citviet pasaulē.

Tas automātiski veicinātu arī skolotāju domāšanas maiņu, interesi apgūt jaunas prasmes un mainīt darba formu, lai viņi ar skolēniem spētu „runāt vienā valodā”.

“Rīgas Komercskola” tālmācības vidusskolas direktore Ilze Beļinska, ir titula „Sakarīgākais skolotājs 2005″ ieguvēja, kā arī Rīgas domes „Zelta pildspalva” vairākkārtēja laureāte.

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.