Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+5° C, vējš 1.82 m/s, DA vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Pedagogi prezentēs, kā mācīšanos padarīt aizraujošu

pixabay.com

Šodien, 22. augustā, Smiltenes vidusskolā skolotāji no vairākiem Vidzemes novadiem atklās idejas, kas maina mācīšanos.

Tā būs Smiltenes novada Izglītības pārvaldes organizētā metodisko izstrādņu skate – izglītības inovāciju konkurss. Pedagogi un radošās komandas no dažādiem Vidzemes novadiem prezentēs idejas, kas padara mācīšanos aizraujošu un bērniem saprotamu.

Piedāvā idejas, kas iedvesmo mācīties

Kopumā šogad tika iesniegta 21 metodiskā izstrādne, bet fināla skatē žūrijas – Smiltenes novada Izglītības pārvaldes un Latvijas Universitātes pārstāvju – vērtējumam izvirzītas 19 izstrādnes. To autori ir gan individuāli pedagogi, gan komandas no Smiltenes, Cēsu, Gulbenes, Valmieras, Madonas novadiem, informē Santa Sinka, Smiltenes novada pašvaldības Komunikācijas nodaļas vadītāja.

“Tā ir iespēja ieraudzīt, kā mūsdienu skolotāji pārvērš radošas idejas praktiskos risinājumos, kas iedvesmo bērnus mācīties. Pasākumā izskanēs spilgti stāsti par to, kā mācības var būt aizraujošas, mūsdienīgas un vienlaikus bērniem viegli uztveramas. Pirmo reizi metodisko izstrādņu skatē aicinājām piedalīties pedagogus ne tikai no mūsu, bet arī no kaimiņu novadiem. Inovācijas nerodas tikai lielpilsētās. Arī nelielās skolās un bērnudārzos top idejas, kas spēj kļūt par paraugu,” stāsta Smiltenes novada Izglītības pārvaldes izglītības darba speciāliste Linda Purmale.

Aptverta pirmsskola, sākumskola un vecākās klases

Šogad metodisko izstrādņu skatē savus darbus prezentēs:

  • Inga Cera, Ilze Podniece un Undīne Fiņko no Raunas pamatskolas – “Bibliotēkas detektīvs”;
  • Liene Šverna no Cēsu 2. pamatskolas – “Grāmatu projekts”;
  • Linda Ozola no Palsmanes pagasta pirmsskolas izglītības iestādes – “Komunikācijas pogu izmantošana mācību procesā valodas apguvei pirmsskolā”;
  • Inga Jaunslaviete un Sandra Miezīte no Apes pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Prezentācija kā mācīšanās un atgriezeniskās saites rīks pirmsskolas izglītībā”;
  • Sarmīte Apine no Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas un Indra Troska no Dāvja Ozoliņa Apes pamatskolas/Ojāra Vācieša Gaujienas vispārizglītojošās un mākslu pamatskolas – “starppriekšmetu saite ģeogrāfijas, latviešu valodas un literatūras mācību priekšmetos 8. klasē par tēmu “Latvijas mežu ainavas””;
  • Iveta Ratsepa no Apes pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Bērnu sacerētas pasakas valodas un lasītprasmes attīstībai pirmsskolā”;
  • Ilze Čalpa no Valmieras pirmsskolas izglītības iestādes “Kārliena” – “Lasīšanas kartītes “Man ir …” gadalaiku tematikā”;
  • Liene Tomiņa-Bambule un Lineta Kazaka no Apes pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Burtu un skaņu kastu izmantošana pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstīšanā”;
  • Liene Kolego no Raunas pamatskolas pirmsskolas izglītības programmas – “Bērnu pirkstu sīkās motorikas attīstības veicināšana rotaļās un vingrinājumos ar dabas materiāliem”;
  • Laura Pelse un Mārīte Ķemere no Gulbenes 3. pirmsskolas izglītības iestādes “Auseklītis” – “Apģērba ceļojums bērnudārzā”;
  • Inga Jaunslaviete no Apes pirmsskolas izglītības iestādes “Vāverīte” – “Prāta vingrinājumu izmantošana mācīšanās procesa dinamisko paužu aizpildīšanai”;
  • Inese Radvilaviča no Priekuļu pamatskolas – “Margaritas Stārastes pasakas “Sārtuļa brīnišķīgais ceļojums” integrēšana latviešu valodas stundās sākumskolā”;
  • Irēna Pacēviča un Kristīne Rancāne no Raunas pamatskolas pirmsskolas izglītības programmas – “Attēlu rullīšu pārvietošana”;
  • Inga Grīnbauma no Valmieras Viestura vidusskolas – “Sociālpedagoģiskās animācijas metodes kā resurss saskarsmes prasmju pilnveidei pusaudžiem audzināšanas darbā”;
  • Loreta Trofimova un Jana Medniece no Cesvaines pirmsskolas izglītības iestādes “Brīnumzeme” – “Dabas pētnieka ceļvedis”;
  • Sintija Grišjāne no Smiltenes vidusskolas – “Stafetes sporta un veselības mācību stundā 3. klasei”;
  • Anda Bērtiņa no Palsmanes pamatskolas – “Spēlē un mācies ķīmijā: skolēnu iesaistes un izpratnes veicināšana pamatskolā”;
  • Inese Ratsepa no Ojāra Vācieša Gaujienas vispārizglītojošās un mākslu pamatskolas – “Kinezioloģiskie vingrinājumi/uzdevumi”;
  • Ilvija Biržmane no Smiltenes tehnikuma – “Uzdevumu kopa tekst­pratības un teksta analīzes prasmju pilnveidei vidusskolā”.

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.