Kopš februāra Valkas ģimnāzijā ne reti redzams daudz svešu latviešu valodas skolotāju. Viņas atklātajās stundās stājās arī ģimnāzistu priekšā un bērni nebūt nesamulsa. Skolotājas ir latviešu valodas un literatūras meistarklases dalībnieces.
Meistarklasi vada vada pedagoģes Lilita Kreicberga un Andriga Lozda. Tai varēja pieteikties caur Valsts valodas aģentūru un to izdarīja skolotāji no visas Latvijas.”Dalāmies pieredzē, runājamies par aktualitātēm literatūrā, kā skolēnam to padarīt interesantāku un pieejamāku. Mācāmies, kā savienot dzīvo vārdu ar modernajām tehnoloģijām,” skaidro A. Lozda.
Latviešu valodas skolotāja Ina Upnere uz meistarklasi divas reizes mēnesī brauc no Pūņu pamatskolas Talsu novadā. Viņā atzīst, ka mācības devušas daudz. “Varu salīdzināt, kā strādājam savā skolā un kā to dara Ziemeļvidzemē. Lielu atšķirību nav, taču katru reizi nāk klāt kaut kas jauns. Katram skolotājam, kurš valodu māca ikdienā, tā atšķiras no kailās teorijas.
Daudz jaunu lietu esmu izmēģinājusi, un tas patiešām darbojas. Kursos piedalās pedagoģes no Vecpiebalgas, Rīgas, Strenčiem, Smiltenes un citām vietām. Alda Miķe no Smiltenes ģimnāzijas atzīst, ka pie kolēģiem Valkā allaž dodas kā pie atzītas un pārliecinošas vērtības.
“Es uzskatu, ka bērni lasa grāmatas. Tas gan no skolotāja prasa milzu papildu darbu. Sabiedrība skolotājiem pārmet, ka bērni maz lasa, taču tajā pašā sabiedrībā nav radīts pieprasījums pēc lasīšanas,” uzskata skolotāja.
Viņas metode ir sasaistot mācību programmu ar jaunāko literatūru. Smiltenes ģimnāzijā jaunās grāmatas jau daudzus gadus saņem “Draudzīgā aicinājuma” ietvaros. Piemēram, absolvents Atis Sausnītis skolai ir dāvājis vairākus simtus jauno grāmatu.
Katru reizi notiek sešas nodarbības, kas brīžiem savijas kopā, citreiz ne. Vakar bija pēdējā tikšanās reize, ģimnāzijā tika pavadīta tikai viena stunda, bet pēc tam skolotājas devās mācību izbraukumā uz Tartu universitāti.
Viņām par to ir liela interese un to var uzskatīt par punktiņu uz “i” visam apmācības ciklam. Pavisam meistarklasē piedalījās 17 dalībnieces. Jautāta, ko šī meistarklase skolotājām ir devusi, A. Lozda atbild, ka nekāds kopējs vērtējums nav tapis, taču atziņas jeb zināšanām pievienotā vērtība ir katrai.