Šonedēļ skolotājiem tiek prezentēts interaktīvs mācību līdzeklis literatūras apguvei 10.-12.klašu skolēniem – multimediju programma „No modernisma līdz postmodernismam”.
Projekta “Atbalsts valsts valodas apguvei un bilingvālajai izglītībai” Sabiedrisko attiecību speciāliste Ieva Galuza informē, ka multimediju programma piedāvā daudzveidīgu 20.-21.gadsimta kultūras ainu, ietverot oriģinālus foto, video un audio materiālus. Tā skolēnam palīdzēs izprast nozīmīgākās 20.-21.gadsimta kultūras izpausmes mākslā un literatūrā, kopsakarības kultūras procesos un spilgtākās personības rakstniecībā. 1000 DVD diski ar izstrādāto multimediju programmu tiks nogādāti skolās visā Latvijā.
„Mūsdienīgs mācību process nav iedomājams bez interneta un datora, tādēļ, rodas arvien lielāka vajadzība pēc šo līdzekļu iesaistīšanas arī mācību procesā, tādejādi veicinot skolēnu interesi un aktīvu līdzdalību vielas apguvē,” norāda I. Galuza.
Viņa atzīmē, ka multimediju programmā ir ietvertas 14 tēmas, kur katra atbilst kādas kultūras parādības – literatūras virzienam, stilam, strāvojumam: simbolismam, dekadencei, impresionismam, ekspresionismam, imažinismam, konstruktīvismam, eksistenciālismam, sirreālismam, neoklasicismam, pozitīvismam, sociālistiskajam reālismam, neoreālismam un postmodernismam.
„Iepriekšējā LVA īstenotājā ESF projektā „Latviešu valodas kā valsts valodas apguve vidējās izglītības pakāpē” tika izveidots mācību līdzeklis literatūrā vidusskolai „Modernisms un postmodernisms”. Nodrošinot pēctecību un jauno vidējās izglītības pakāpes standarta veiksmīgu apguvi, projektā „Atbalsts valsts valodas apguvei un bilingvālai izglītībai” izveidots multimediju DVD par modernismu un postmodernismu, lai mācīties un mācīt būtu aizraujoši,” stāsta projekta vadītāja Dace Dalbiņa.