Oktobrī, cik vien spēju atcerēties, allaž sākas laikrakstu un žurnālu abonēšanas kampaņa. Mediji nāk klajā ar saviem piedāvājumiem un cenām. Kad pašķirstu oktobra vecos laikrakstus, redzu, ka katru gadu esam centušies izdomāt ko piesaistošu, kādu uzrunājošu saukli, glītu reklāmu, taču skaidrs ir viens – pa lielam tas ir tikai kā konfektei papīrītis, bet galvenais ir tas, kas tur iekšā – saturs. Gadu no gada mūsu apsolījums lasītājiem ir līdzīgs – drosmīgi rakstīt par visu, kas mums ir apkārt. Rakstīt par dzīvi te uz vietas Smiltenes un Valkas novados, kur vēsturiski iznāk “Ziemeļlatvija”, ar mērķi informēt, analizēt un arī ietekmēt notikumus, lai dzīve kļūtu labāka, lai te raisītos brīva domu apmaiņa un tie, kam vara rokās, zinātu, ko domā cilvēki, un otrādi – cilvēki zinātu, ko dara vara.
Domājot par jauno abonēšanas kampaņu, ieskatos arī citos laikrakstos, ko raksta kolēģi. “Zemgales Ziņu” redaktore citējusi mediju guru Andas Rožukalnes vārdus, – avīze nav dienišķā desa, svarīgākais ir vērtības, ko laikraksts piedāvā. Ja tās saskan ar jūsējām, laikraksts būs tikpat nepieciešams kā “desa’’. Alūksnes laikraksta redaktores slejā aizķēra teikums, ko viņa saklausījusi kādā seriālā. Tur kāda laikraksta redaktore teikusi, ka vietējā avīze ceļ godā ikdienu. Tiešām, kādi patiesi vārdi.
Arī mūsu centrā ir ikdiena. Ja ir kas tāds īpašs, nu, piemēram, lācis uzbrūk cilvēkam, tad, jā, tas šķiet interesanti jebkurā Latvijas malā, par to ziņos visi mediji, bet par ikdienišķiem dzīves notikumiem – tikai vietējā avīze. Allaž jau atrodas “gudrinieki”, kas par to pasmejas – jums rakstīt nav par ko, ka rakstāt par tādiem sīkumiem. Reti šādi gudrinieki, kas zina, kas jāraksta un kas ne, ir mūsu abonenti. Tas liek secināt, ka mūsu abonenti ir gudrāki par interneta visgudreļiem. Bet mēs esam pateicīgi arī viņiem, jo lai nu kam, bet medija ļaudīm ir jāzina, ko dažādi cilvēki domā.
“Ziemeļlatvija” ir Latvijas mediju dinozaurs, laikrakstam nākamgad 13. jūnijā būs 100. Redakcijas kolektīvs, kas arī ir stabili ceļā uz mediju dinozauru statusu, protams, cer, ka janvārī, kad mēs skaitīsim savus jubilejas gada abonentus, varēsim smaidīt platu smaidu, ka mūsu piedāvātās vērtības, veidotais laikraksts mūsu cilvēkiem ir vajadzīgs.
Reklāma