Piektdiena, 5. decembris
Sabīne, Sarma, Klaudijs
weather-icon
+4° C, vējš 1.25 m/s, A-DA vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Saīsināts LAA ombudā iesniegto sūdzību par apdrošināšanas pakalpojumiem izskatīšanas laiks

Foto: Freepik.com

Lai uzlabotu klientu servisu, Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) ombudā būtiski samazināts sūdzību izskatīšanas laiks par saņemtajiem apdrošināšanas pakalpojumiem. Ja iepriekš lietu izskatīšana aizņēma līdz pat trim mēnešiem, turpmāk to plānots paveikt 50 dienās.

Veikti arī citi uzlabojumi, lai sūdzību iesniegšana klientam būtu vienkāršāka un ērtāka, t.sk. ieviesti norēķini tiešsaistē, kā arī noteikti tikai divi drošības naudas apmēri – par lietām, kas saistītas ar īpašuma apdrošināšanu  50 eiro, pārējos veidos 30 eiro.

Tāpat palielinātas summas, līdz kurām izskatāmas sūdzības, jo tās bija novecojušas un bija nepieciešams samaksas apmēru aktualizēt, piemēram dzīvības apdrošināšanā šī summa no 10 tūkstošiem eiro palielināta uz 30 tūkstošiem eiro, un īpašuma apdrošināšanā no 200 tūkstošiem eiro uz 300 tūkstošiem eiro. Ar izmaiņām arī ieviesta tiešsaistes sūdzības izskatīšanas iespēja, izmantojot Microsoft Teams platformu.

“Tehnoloģiju attīstība ļauj paātrināt gan procesu, gan termiņus, kādos tiek izskatītas klientu sūdzības par apdrošināšanas pakalpojumiem. Statistika rāda, ka pēdējos gados LAA ombudā pieaug klientu sūdzību skaits. Mēs to vērtējam pozitīvi – klienti aizstāv savas tiesības, un tas palīdz apdrošinātājiem uzlabot pakalpojumu kvalitāti,” uzsver LAA prezidents Jānis Abāšins.

Šī gada 10 mēnešos ombudā iesniegtas 70 sūdzības.

Izmaiņas ombuda reglamentā apstiprinātas Latvijas Apdrošinātāju asociācijas (LAA) biedru sapulcē šī gada 30. oktobrī.

Par LAA ombudu

LAA ombuda mērķis ir panākt, lai fizisku personu sūdzības par apdrošināšanas atlīdzības izmaksāšanu vai atteikumu, kā arī sūdzības par apdrošināšanas izplatīšanas pakalpojumiem tiktu efektīvi izskatītas ārpustiesas procedūrā.

Sūdzības par atlīdzību tiek izskatītas īpašuma apdrošināšanā, ceļojumu apdrošināšanā, veselības apdrošināšanā, dzīvības apdrošināšanā, vispārējās civiltiesiskās atbildības apdrošināšanā, nelaimes gadījumu apdrošināšanā un sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšanā (KASKO). OCTA sūdzības izskata Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB).

LAA ombuds darbojas kopš 2004. gada.

Sandija Šaicāne, Latvijas Apdrošinātāju asociācija

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.