Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Datu valsts inspekcija ar sociālu eksperimentu atklāj kampaņu “Dati ir vērtība – sargā tos!”

Trešdien, 12.martā, Datu valsts inspekcija atklāja kampaņu “Dati ir vērtība – sargā tos!”, kuras ietvaros veica sociālu eksperimentu tirdzniecības centros, lai noskaidrotu, vai jaunieši ir gatavi nodot savus personas datus apmaiņā pret dažādām vērtīgām balvām.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kampaņas mērķis ir veicināt jauniešu izpratni par personas datu aizsardzību, kā arī aicināt viņus pieņemt pārdomātus lēmumus pirms dalīties ar saviem personas datiem.

Kampaņas sociālais eksperiments “Visu par neko. Neko par visu.” 12., 13. un 14.martā norisinājās iepirkšanās centros AKROPOLE Rīga, AKROPOLE Alfa un tirdzniecības centrā Galerija Centrs.

Kopumā sociālajā eksperimentā piedalījās 186 jaunieši vecumā no 13 līdz 17 gadiem, no kuriem astoņi bija gatavi nodot tādus personas datus kā vārdu, uzvārdu, adresi, personas kodu un citu informāciju, kas nav sensitīva informācija, savukārt septiņi jaunieši par sevi atklāja arī sensitīvus datus, norādot reliģisko piederību, uzskatus, ikdienas izvēles. Tomēr vēl 137 jaunieši bija gatavi atklāt ne vien savus personas datus, bet dalījās ar informāciju par vecākiem – viņu profesiju, vārdu, politiskiem uzskatiem un nākotnes plāniem. Vienīgi 34 jaunieši, iesākot pildīt datu aptaujas anketu, saprata, ka rīkojas nepareizi un dalību sociālajā eksperimentā tālāk neturpināja.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Mūsu veiktais sociālais eksperiments atklāja, ka jaunieši neuztver savus datus kā kaut ko vērtīgu un nozīmīgu. Saņemot vilinošus piedāvājumus, kuros iespējams laimēt dažādas vērtīgas preces, vairums jauniešu bija gatavi nodot savus personas datus, turklāt vēl atklāja sensitīvu informāciju par saviem ģimenes locekļiem. Digitālajā laikmetā mūsu personas datu izmantošana ietekmē to, kādas ziņas jaunieši redz, kādu informāciju jauniešiem sniedz sociāli tīkli, kāda ir cilvēka reputācija, tas var ietekmēt arī jauniešu iespējas iegūt darbu un veidot attiecības ar citiem cilvēkiem. Tas ietekmē arī jauniešu turpmāko dzīvi. Tamdēļ apzināmies, cik svarīgi ir palielināt jauniešu izpratni par to, ka personas dati ir vērtība, kā arī iemācīt, kādā veidā var aizsargāt savus datus gan digitālajā vidē, gan arī ārpus tās,” saka Datu valsts inspekcijas direktore Jekaterina Macuka.

Mūsdienās, kad digitālās tehnoloģijas ir neatņemama jauniešu dzīves sastāvdaļa, personas datu apstrādes un aizsardzības jautājumi kļūst arvien aktuālāki. Datu valsts inspekcija atgādina, ka rūpes par datu drošību pasargā no dažādiem pārkāpumiem un šo pārkāpumu rezultātā radītām nevēlamām sekām. Lai sevi pasargātu no nepatīkamām emocijām, mēģinājumiem manipulēt vai pat smagiem noziegumiem, ir svarīgi domāt par savu personas datu drošību gan reālajā dzīvē, gan virtuālajā vidē.

“Kampaņas sociālā eksperimenta laikā Datu valsts inspekcijas eksperti iznīcināja visus jauniešu nodotos datus un skaidroja, kādas sekas un apdraudējumi varēja rasties, ja šis nebūtu tikai sociāls eksperiments, bet reāla ļaundaru krāpniecības shēma ar mērķi nozagt viņu personas datus. Eksperti aicināja jauniešus būt ļoti piesardzīgiem gadījumos, kad kāds bez maksas piedāvā balvas vai kārdinošas preces, vēl jo vairāk apmaiņā pret personas datiem, kuriem ir liela vērtība,” stāsta Jekaterina Macuka.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kampaņa “Dati ir vērtība – sargā tos!” norisināsies līdz jūnija vidum. Sociālā eksperimenta “Visu par neko. Neko par visu.” atskata video iespējams noskatīties Datu valsts inspekcijas youtube.com profilā:

Šarlote Lamberte, Projektu vadītāja

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.