Lietuvā un Igaunijā ir spēcīgs vietējā tirgus protekcionisms, intervijā aģentūras BNS biznesa informācijas portālam “Baltic Business Service” sacīja Latvijas piena pārstrādātāja “Trikātas siers” valdes priekšsēdētājs Raimonds Freimanis.
Viņš norādīja, ka pašlaik “Trikātas siera” galvenie eksporta tirgi ir Krievija, Somija un Vācija, taču sarunas notiekot arī ar Skandināvijas pārstāvjiem. “Sarunas mums notiek arī ar Skandināviju. Minimāli strādājam arī ar Igaunijas tirgu,” informēja Freimanis, bet piebilda, ka tuvākajā laikā līdz ar eksporta plānošanas daļas attīstību paredzēts aktīvāk strādāt eksporta tirgu paplašināšanas virzienā.
“Katram uzņēmumam atkarībā no tā lieluma ir arī darbinieku daudzums, kas tur strādā, un izmaksas, ko var atļauties. Pārdošanas daļa, kas mums ir patlaban “Trikātas sierā”, par 90% ir izdarījusi to, ko var izdarīt. Mēs tuvākajā laikā plānojam arī investēt eksporta plānošanas daļas attīstībā, meklējot speciālistus. Tad arī darbs šajā virzienā paliks intensīvāks. Tas arī attiecas uz Igauniju. Mums ir bijis ierobežots cilvēku un laika resurss, lai to attīstītu,” teica “Trikātas siera” vadītājs.
Tomēr viņš atzina, ka iekļūšana Lietuvas tirgū nav tik vienkārša. “Ar Lietuvu ir diezgan grūti. Atšķirībā no Latvijas tur ir ļoti stipra sava tirgus aizstāvība. Oficiāli vai neoficiāli – sauciet kā gribat. Starp citu, arī igauņiem tā ir,” paskaidroja Freimanis un piemetināja, ka kaimiņvalstīs atšķirībā no Latvijas priekšroka tiek dota vietējiem ražotājiem.
“Prioritāte tiek dota vietējiem ražotājiem, kas mums neizpaužas nekādā veidā. Arī Igaunijā tā ir. Ja tagad ieiesiet kādā Igaunijas lielveikalā un paskatīsieties plauktos, tad tur būs ļoti daudz Igaunijā ražotu produktu, piemēram, siera,” norādīja “Trikātas siera” valdes priekšsēdētājs.