Trešdiena, 10. decembris
Guna, Judīte
weather-icon
+7° C, vējš 1.34 m/s, R-DR vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Pasažieru vilciens Rīga-Valka salūst meža vidū

Pasažieru vilcienam Rīga-Valka
vakar pie Āraišiem radušās tehniskas ķibeles, kādēļ tas tālāk doties
nevarēja. Lielākā problēma bijusi tā, ka vilciens stāvēja meža vidū, kur
nav iespējams organizēt cilvēku izkāpšanu, biznesa portālu “Nozare.lv”
informēja uzņēmumā “Pasažieru vilciens” (PV).

Ja vilciens būtu varējis aizbraukt līdz kādai stacijai, tad,
visticamāk, ātri tiktu organizēts autobuss un cilvēki tiktu aizvesti
tālāk pa maršrutu. Esot bijuši gadījumi, kad PV mikroautobuss speciāli
brauc pēc pasažieriem un ved uz lidostu vai ostu, vai, kā pērn vienā
gadījumā, esot vesti cilvēki arī uz bērēm, lai laikā paspētu.

PV skaidro, ka problēmas ar vilcieniem rodas ik pa laikam lielākoties
to vecuma dēļ, taču tā nav ikdienas parādība. Tāda situācija kā vakar,
kad vilciens nevar vispār pakustēties uz priekšu, notiekot ļoti reti.

Vakar tviterī pasažieri bija sūdzējušies, ka divu stundu gaidīšanas
laikā, līdz vilciens tika aiztransportēts līdz tuvākajai stacijai,
trūcis informācijas par to, kas noticis. Uzņēmumā skaidro, ka to, vai
vakar konduktors ir precīzi ievērojis instrukciju, varēs pateikt vēlāk,
kad būs izskatīts ziņojums par notikušo. Vienlaikus uzreiz nevajagot
uzskatīt, ka kāds kaut ko ir pārkāpis. 

Sistēma, kā rīkoties un kam
paziņot, esot skaidri noteikta, un ikviens darbinieks atbildīgs par tās
ievērošanu un izpildi. Par katru šādu gadījumu tiekot rakstīti dienesta
ziņojumi, kuri tiek izvērtēti. Konduktori dienesta ziņojumus rakstot,
tiklīdz atgriežas Rīgā, un tad tie tiek operatīvi vērtēti. Ja tiks
konstatēts, ka kāds no konduktoriem nav ievērojis noteiktās
instrukcijas, viņš var saņemt sodu – rājienu, algas samazināšanu un
citus sodus. Pagaidām šāds izvērtējums par vakardienas situāciju vēl nav
sagatavots.

PV skaidro, ka vilciena stāvēšanas gadījumā konduktora pienākums ir
vismaz reizi 15 minūtēs informēt par iespējamo stāvēšanas ilgumu.

“Protams, konduktors nevar precīzi paredzēt, cik ātrā laikā tehniskā
problēma vai citi kavēkļi tiks novērsti, taču viņa pienākums ir
pasažieriem katrā vagonā pateikt, ka vilciens stāvēs, un, ja kādam ir
īpašas vajadzības, tās var risināt. Protams, nekad nevaram garantēt, ka
vilcienā visi dzirdēs konduktora teikto, jo cilvēki mēdz klausīties
mūziku austiņās, gulēt, sarunāties savā starpā un neklausīties, kas
apkārt notiek,” uzsver PV.

Naudu par biļeti saskaņā ar likumu tiek atdota tiem pasažieriem, kuri
vilcienu gaidīja tālākajās stacijās. Piemēram, ja kāds gaidīja vilcienu
Cēsīs un bija jau nopircis biļeti, uzzinot, ka vilciens kavējas, uzreiz
var iet uz kasi un prasīt naudu atpakaļ. Tiem pasažieriem, kuri bija
vilcienā, normatīvie akti neparedz kompensēt biļetes cenu. Bet, protams,
ikvienam pasažierim ir tiesības vērsties PV ar pretenzijām un tās
tikšot izskatītas, uzsver PV.

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.