Trase bija super, traktori un kvatra bija super, cilvēki, kas mums palīdzēja, visi bija super.
Trase bija super, traktori un kvatra bija super, cilvēki, kas mums palīdzēja, visi bija super. Pateicoties tam, manuprāt, izdevās līdz šim vislabākais pasākums VAZ tusa vēsturē. Pilotiem — paldies par raitu stāšanos uz starta un par visumā korektu cīņu trasē.
Tādu vērtējumu interneta mājas lapā www.vaztuss.lv var izlasīt par sestdien sporta un atpūtas kompleksa “Teperis” autotrasē notikušo pasākumu. Šoreiz Smiltenē domubiedrus pulcināja autoklubs “Rencēni”, lai slēgtā pasākumā braukšanas prasmi varētu pārbaudīt autobraucēji, kas palikuši uzticīgi VAZ automašīnām. Oficiāli šī sacīkste ir nodēvēta par “Žiguļu kausu 2007”.
Pārsniedzis aizvadītajā sezonā nobraukto
Lai gan ārā bija auksts, “Tepera” trasē ieradās 31 žiguļa īpašnieks, lai ar savu standarta auto izbrauktu sniegoto un ledaino autokrosa trasi. To, ka braukšana bija ne pa jokam, atklāj kāds dalībnieks. Viņš trases saimniekiem teicis, ka vienā VAZ tusa posmā veicis attālumu, kas pārsniedzis visu aizvadītajā sezonā Latvijas čempionātā (LČ) nobraukto. Izrādās, tusa nolikums paredz, ka autobraucējam trasē jāizbrauc pavisam 59 apļi. Šis skaitlis iegūts, saskaitot brīvos treniņus, fusfinālus un finālus.
Šogad jau notikuši trīs kausa izcīņas posmi, pirmie divi norisinājās Valmieras rajona Sauļu trasē, kas atrodas netālu no Rencēniem. Žigulistu pulcēšanās ir atkarīga no laika apstākļiem, jo sacensības notiek tikai pa sniegu un ledu, tāpēc par nākamo posmu nereti braucēji uzzina tikai piektdienas vakarā.
Attieksme pret standartauto ir noraidoša
Aizsākums VAZ sacensībām bija aizpagājušajā gadā. Smilteni šajā pasākumā pārstāvēja Ainārs Poikāns un Raitis Klāvs. “Pērn decembrī Smiltenes kartinga trasē notika automašīnu pirmssezonas tehniskā apskate un “Rencēnu” autokluba pārstāvji novērtēja “Tepera” trasi kā labu arī VAZ tusa rīkošanai,” stāsta Smiltenes trases saimnieks Vairis Tralla. Decembra pasākumā arī viņš “saslimis” ar žiguļošanu, un šosezon smilteniešiem A. Poikānam un Rinaldam Bērziņam piepulcējās arī V. Tralla. Tiesa gan, viņš savā trasē paspēja tikko saskrūvēto žigulīti jau iznīcināt.
Vaicāts, kāpēc VAZ braucējus tik kuplā skaitā nevar ieraudzīt LČ mačos, viņš paskaidro, ka Latvijas Automobiļu federācijas Krosa komisijas pašreizējā vadības attieksme pret standartauto parādīšanos blakus sporta automašīnām ir noraidoša. Vēsture gan stāsta, ka pirms dažiem gadiem autokrosa trasēs uz starta izbrauca pat 64 žigulisti, kuru meistarība izpelnījās līdzjutēju neviltotu sajūsmu.
Sacensību pieredze nav nekāds jaunatklājums
Diemžēl VAZ tuss ir slēgts pasākums, tāpēc skatītāju un līdzjutēju tur nav. Par savējiem fano vien līdzi paņemtie draugi un radi. V. Tralla secina, ka atklātu sacensību rīkošanaprasītu papildu līdzekļus, bet apsver iespēju, ka nākotnē varētu būt arī VAZ sacensības ar skatītājiem. Vēl jo vairāk tāpēc, ka šādu sacensību pieredze nav nekāds jaunatklājums. Izrādās, ka Zviedrijā jau 40 gadu notiek Folckrace, kurā startē aptuveni 10 tūkstoši autobraucēju un sacensības notiek 80 trasēs. Vai mēs Latvijā esam sliktāki braucēji? Zviedri nolikumā ietvēruši kādu interesantu noteikumu. Izrādās, ka tur vienas stundas laikā pēc kārtējām sacensībām var nopirkt jebkuru no trasē redzētajām automašīnām. Sportisti šādai līdzjutēju vai konkurentu vēlmei nevar iebilst, jo to paredz kluba statūti. Iespējams, ka līdzīgu pieredzi pārņems arī žigulisti. Sportistam no sava auto atļauts paturēt tikai stūri, sēdekli un drošības jostas, ja tās ir īpaši iepatikušās.