Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+6° C, vējš 1.34 m/s, R vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

"Tepera" saimnieki noskaņoti trases attīstībai

Kross ieslīgst depresijā, un to vairs nevar noslēpt ne no sportistiem, ne no skatītājiem….

Kross ieslīgst depresijā, un to vairs nevar noslēpt ne no sportistiem, ne no skatītājiem…
Šis ir viens no komentāriem, kurus var izlasīt Latvijas Automobiļu federācijas (LAF) mājas lapā. Tajā tiek diskutēts par Latvijas čempionāta autokrosā rīkošanas iespējām. Nav noslēpums, ka tehniskā sporta kluba “Smiltene” organizētās sacensības trasē “Teperis” gūst skatītāju un sportistu atsaucību. Tiešī šī atsaucība ir pamats trases attīstībai un pilnveidošanai, kas plānveidīgi tiek veikta no sacensības uz sacensību nu jau divpadsmito gadu.
Šopavasar, kad līdz kārtējā čempionāta pirmajam startam bija atlicis tikai pusotra mēneša, smiltenieši uzzināja, ka viņu trasei netiek izsniegta licence. Komisija norādīja arī uz tādām kļūdām trases izveidē, kas līdz šim nevienam iebildumus neradīja. Piemēram, Niedrāja kalna līkums tāds tika izveidots jau 1999. gadā, un līdz šim licencēšanas komisija nekādus konstrukcijas pārkāpumus tur nesaskatīja. Trases saimniekiem arī norādīts, ka nepieciešams likvidēt betona stabu galus, kas izvirzīti virs metāla barjeras malas. Sazinoties ar ceļu būves speciālistiem, smiltenieši uzzinājuši — tehniskie noteikumi paredz, ka šāds barjeras stiprinājums ir pareizs un nerada bīstamību satiksmes dalībniekiem. Pārbaudītāji arī atklājuši, ka nav pareizi aprīkoti tiesnešu posteņi, tajā pašā laikā nenorādot dokumentus, kur var iepazīties ar pareizi aprīkotiem posteņiem.
“Ja LAF strikti no mums pieprasa likumu un noteikumu izpildi, tad ir jāsāk diskutēt par to, lai pati kontrolējošā institūcija tos ievēro,” sarūgtināts TSK “Smiltene” valdes priekšsēdētājs Vairis Tralla. Viņš norāda, ka trases inspekcija jāveic ne vēlāk kā 60 dienu pirms sacensībām. Smiltenes gadījumā tas netika ievērots. Neloģiska šķiet arī Latvijas čempionāta sacensību kalendāra apstiprināšana, vēl pirms trases saņēmušas licences.
Šobrīd, piemēram, “Tepera” trasi klāj dubļi, tāpēc līdz čempionāta pirmajam posmam, kas plānots 30. aprīlī, novērst norādītās nepilnības būs sarežģīti. Parasti pēdējā mēnesī pirms sacensībām notiek organizatoriskie darbi, nevis tiek pārveidota vai pilnveidota trase. To parasti dara pēc sacensībām ilgākā laika posmā. “Mēs darīsim visu iespējamo, sacensības notiks, bet turpmāk panāksim, lai šādi gadījumi neatkārtotos,” uzsver V. Tralla. Viņš ir gandarīts, ka saņēmis daļas Krosa komisijas locekļu atbalstu un izpratni. Savu vērtējumu “Tepera” trasei izteikuši pieredzes bagāti autobraucēji Andris Dambis un Ivars Kuļikovskis, kuri tajā aizvadījuši ne vienu vien sacīksti. Viņi to atzinuši par vienu no drošākajām.
Sazinājāmies ar LAF Krosa komisijas vadītāju Intu Ulmi. Viņa paskaidroja, ka sarežģījumi ir atrisināti, “Tepera” trase licenci saņems un šobrīd atlicis nokārtot tehniskas formalitātes. “No kļūdām mācās,” viņa secina un piebilst, ka nākotnē šādas konfliktsituācijas neatkārtosies, jo rūpīgāk tiks sekots visām formalitātēm un likumu prasībām. Vēl jo vairāk tas jādara tāpēc, ka Latvijas autokrosa vēsturē ir notikušas traģēdijas. Tagad rūpīgi jāseko, lai tās neatkārtotos. Arī uz autoceļiem neviens tīši avārijas neizraisa, līdzīgi ir arī autosportā. Visiem kopīgi jāmeklē labākais risinājums, lai varētu izvairīties no negadījumiem.

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.