Pirmdiena, 15. decembris
Johanna, Hanna, Jana
weather-icon
+4° C, vējš 3 m/s, DR vēja virziens
ZiemelLatvija.lv bloku ikona

Pakalpojumi – vienuviet

Strenču novadā šomēnes darbu ir uzsācis Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs. Tajā apmeklētāji bez maksas var saņemt konsultācijas par astoņu valsts iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem, iesniegt iesniegumus un saņemt cita veida palīdzību.
Valsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs atrodas Strenčos, Rīgas ielā 7, pašvaldības telpās, – turpat, kur tūrisma informācijas centrs.
Lai ietaupītu laiku un nauduVienotajā klientu apkalpošanas centrā Strenču novada iedzīvotājiem ir nodrošināta pieeja astoņu valsts iestāžu sniegtajiem pakalpojumiem. Tās ir: Valsts ieņēmumu dienests (VID), Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūra (VSAA), Nodarbinātības valsts aģentūra (NVA), Valsts Darba inspekcija (VDI), Valsts zemes dienests (VZD), Pilsonības un migrācijas lietu pārvalde (PMLP), Uzņēmumu reģistrs (UR) un Lauku atbalsta dienests (LAD). Līdz šim neviena no minētajām institūcijām savus pakalpojumus Strenčos (uz vietas) nesniedza. Tagad minētajā klientu apkalpošanas centrā apmeklētāji var saņemt konsultācijas par šo astoņu iestāžu pakalpojumiem (arī e-pakalpojumiem), iesniegt iesniegumus, tai skaitā dažādu pabalstu saņemšanai, aizpildīt deklarācijas un izmantot citus pakalpojumus, informē Simona Kalniņa, Valsts un pašvaldības vienotā klientu apkalpošanas centra speciāliste Strenču novadā. Simonas dzimtā puse ir Valkas novada Ērģemes pagasta Turna, taču šobrīd jauniete dzīvo Jērcēnos. Valmieras tehnikumā viņa ir ieguvusi kvalifikāciju “tūrisma pakalpojuma komercdarbinieks”, bet  nu uzsākusi mācības Juridiskajā koledžā par grāmatvedi.Konkrēti iesniegumus Strenču novada vienotajā klientu apkalpošanas centrā  iedzīvotāji var iesniegt, lai uz vietas saņemtu VID un VSAA pakalpojumus. Attiecībā uz Valsts ieņēmumu dienestu tie ir iesniegumi gada ienākumu deklarācijai (jāiesniedz no 1. marta līdz 1. jūnijam), algas nodokļu grāmatiņai, elektroniskajai deklarēšanās sistēmai (EDS), iedzīvotāju ienākuma nodokļa atvieglojumu saņemšanai un attaisnotajiem izdevumiem  par izglītību, ārstnieciskajiem pakalpojumiem, zobārstniecību un plānveida operācijām.Plašs pakalpojumu klāsts vienotajā klientu apkalpošanas centrā ir attiecībā uz Valsts sociālās apdrošināšanas aģentūru. Strencēnieši uz vietas var nokārtot iesniegumus par darbnespējas lapu, pabalstiem un tamlīdzīgi, nebraucot uz VSAA struktūrvienībām Valmierā vai Valkā.“Tas arī ir šāda vienotā klientu apkalpošanas centra liels pluss, jo cilvēki ietaupa laiku un naudu, saņemot pakalpojumus vienuviet tā vietā, lai apmeklētu katru valsts iestādi atsevišķi,” uzsver S. Kalniņa. Sākot no šās nedēļas, viņa varēs reģistrēt katru apmeklējumu Ventspils digitālajā centrā un nosūtīt elektroniski klientu iesniegumus. Visas vēlmes neizpildīsPirmajās nedēļās pēc atvēršanas 1. oktobrī Strenču novada vienotā klientu apkalpošanas centra pakalpojumus izmantojuši pieci klienti: četri – klātienē, savukārt viens – sazinoties e-pastā, lai noskaidrotu, vai uz vietas var veikt izmaiņas uzņēmuma amatpersonu sarakstā (to var izdarīt portālā www.latvija.lv, tikai ir nepieciešams elektroniskais paraksts).Atnākot uz centru, viens klients vēlējās uz vietas pagarināt savu algoto pagaidu sabiedrisko darbu veicēja statusu (šādā gadījumā tomēr jādodas uz tuvāko NVA struktūrvienību), otrs –  iesniegt darbnespējas lapu VSSA,  trešais – reģistrēt jaundzimušo (ar EDS palīdzību tas ir izdarāms uz vietas), ceturtais – samainīt veco pensionāra apliecību pret jaunu mūsdienīgāku (tad ir jābrauc uz tuvāko VSSA struktūrvienību).Uz ielas uzrunātie Strenču novada iedzīvotāji ir vienisprātis: šāds vienotais klientu apkalpošanas centrs cilvēkiem ir nepieciešams. Sedēnietis Vladimirs Ļuļčenko līdz šim braucis uz Valku, ja vajadzējis vērsties valsts iestādēs. “Daudz labāk, ja to var izdarīt tuvāk. Vissvarīgāk tas ir vecajiem cilvēkiem, jo visiem nav iespēju aizbraukt tālāk. Turklāt viņi arī daudz nesaprot no datoriem un iesniegumu sūtīšanas elektroniski,” domā V. Luļčenko.“Ideja par šāda centra atvēršanu noteikti ir laba, jo citiem cilvēkiem tas noteikti ir vajadzīgs.  Man personīgi ne,” teic strencēniete Iveta Krūzkopa.Jau rakstījām, ka projektu par vienoto klientu apkalpošanas centru tīkla izveidi Latvijā īsteno Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrija un šādus centrus plānots  atvērt arī Smiltenē un Valkā.UZZIŅAIValsts un pašvaldības vienotais klientu apkalpošanas centrs Strenču novadā
Strenči, Rīgas iela 7
Darba laiks 
Pirmdienās no pulksten 8 līdz 18
Otrdienās, trešdienās, ceturtdienās no pulksten 8 līdz 17
Piektdienās no pulksten 8 līdz 16
Tālrunis: 64715667
E-pasts: KAC@strencunovads.lv

ZiemelLatvija.lv bloku ikona Komentāri

ZiemelLatvija.lv aicina interneta lietotājus, rakstot komentārus, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro minētos noteikumus, komentārs var tikt izdzēsts vai autors var tikt bloķēts. Administrācijai ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem. Jūsu IP adrese tiek saglabāta.