Ceļu uzturētāji šomēnes Valkas rajonā izmanto katru dienu, kad nelīst vai nesnieg, lai kaut īslaicīgi savestu kārtībā bedrainos ceļus.
Ceļu uzturētāji šomēnes Valkas rajonā izmanto katru dienu, kad nelīst vai nesnieg, lai kaut īslaicīgi savestu kārtībā bedrainos ceļus.
Biežais lietus un svārstīgā gaisa temperatūra, kas ir te plusos, te nokrīt līdz nullei grādu, bojā jau tā nolietoto šoseju asfalta segumu un arī grants ceļus.
“Visur Latvijā zemes ceļi ir slikti, bedraini. Ziema ir silta, smagās automašīnas izsit bedres. Kad ceļu nogreiderē, tad kādu laiku ir labāk,” vērtē Variņos satiktais Jelgavas gaļas kombināta šoferis Agris Krievs. Pirms tam briesmīgs esot bijis arī ceļš no Palsmanes līdz Variņiem, izņemot šovasar remontēto posmu.
“Ceļus nelabojam nevis tāpēc, ka negribam, bet tāpēc, ka nevaram, jo traucē biežie nokrišņi,” skaidro Guntis Beļickis, valsts akciju sabiedrības “Latvijas autoceļu uzturētājs” filiāles “Vidzemes ceļi” Smiltenes ceļu rajona izpilddirektors.
Ceļu uzturētājiem tādā ziemā, kāda ir šī, jāķer mirkļi, kad nelīst, lai varētu uz laiku padarīt izbraucamākus grants ceļus, izmantojot piešļūkšanas metodi. Ar to bedres tiek pielīdzinātas tikai nedaudz. Greiderēt pārmitrinātu ceļa virsmu nedrīkst, jo tad radīsies dubļi un ceļu izbraukt būs vēl grūtāk, skaidro G. Beļickis.
Pavisam Valkas rajonā strādā pieci uzņēmuma motogreideri: trīs Smiltenes, divi — Valkas pusē. Šonedēļ tie strādāja uz vairākiem grants ceļiem Valkas rajonā. Ceļinieku objekti bija arī asfaltētie ceļi: Smiltene – Velēna – Gulbene, valsts nozīmes A3 autoceļš Inčukalns — Valmiera — Igaunijas robeža Valkas pusē, kā arī Atmodas iela Smiltenē pie Meža kapiem. Strādnieki likvidēja avārijas bedres, izmantojot bitumaku, kas ir bitumena aukstais maisījums. “Tas ir pagaidu variants, paredzēts uz mēnesi vai diviem. Ar asfaltbetonu ziemā bedres aiztaisīt nevar. Varam tikai iebērt šķembas vai strādāt ar bitumaku,” saka G. Beļickis.