Pēdējo nedēļu laikā par Līgo svētku un Jāņu tuvošanos liecina radiostacijās atskaņotās dziesmas, dažādas akcijas preces veikalos (grils, Jāņu siers, alus), kā arī reklāmas kampaņas.Pēdējo nedēļu laikā par Līgo svētku un Jāņu tuvošanos…
11. jūnijā Ceļu satiksmes drošības direkcija sadarbībā ar Satiksmes ministriju un Valsts policiju uzsāka drošības kampaņu “Izguli reibumu!”. Tās mērķis ir samazināt iereibušo šoferu atrašanos pie automašīnas stūres, ievainoto un bojāgājušo skaitu.
Skaidrs, ka autovadītāji ir pieauguši cilvēki un reklāmas kampaņas viņus neizmācīs. Katram ir galva uz pleciem, lai saprastu, ka riska iznākums nav prognozējams. Es apzinos, kādas tam visam var būt sekas. Bet tu? Divi mani draugi jau guļ kapos. Viens sēdās blakus iereibušam autovadītājam, otrs pats bija lietojis alkoholiskos dzērienus.
Tieši tāpēc šķiet, ka mēs katrs esam atbildīgs par to, lai šie svētki atkal nepārvērstos par asiņainajiem Jāņiem. Protams, tam vajadzētu attiekties uz jebkuru dienu gadā.
Nav taču tik grūti mudināt līdzcilvēkus būt gudrākiem un nesēsties blakus dzērājšoferiem un pašam nebraukt reibumā, kā arī stāstīt par iespējamiem zaudējumiem. Diemžēl neesam kaķi ar vairākām dzīvībām, mums tā ir tikai viena.
Reklāmas kampaņa neizmācīs, taču ir vērts tajā ieklausīties. Reklāmās ieguldītais darbs sāk atmaksāties. Jaunākie pētījumi liecina, ka sabiedrības sociālā atbildība palielinās. Nesabojāsim sev un citiem svētkus!