Vieni no aktīvākajiem diskutētājiem ir interneta portāla “Delfi” apmeklētāji. Lūk, dažu domas par tēmu “Autovadītājs, velosipēdists, gājējs un atstarotājs”.
Vieni no aktīvākajiem diskutētājiem ir interneta portāla “Delfi” apmeklētāji. Lūk, dažu domas par tēmu “Autovadītājs, velosipēdists, gājējs un atstarotājs”.
hcx:
“Negribētos kļūt nepieklājīgam, bet vajag radīt infrastruktūru velosipēdistiem un gājējiem, tad arī situācija uzlabosies. Ik pa brīdim TV rāda, piemēram, Bauskas šoseju, kur cilvēki ir spiesti iet kājām pa ceļu, lai nokļūtu mājās. Visiem vajagot atstarotājus. Nezin kāpēc netiek runāts par to, ka jābūvē apgaismoti trotuāri, kas šo problēmu atrisinātu pilnīgi.”
Gaajeejs:
“Jau tiku aizrādījis, autobraucējs ir “vērtīgāks” tamdēļ, ka no viņa ir vieglāk naudu izspiest. Par benzīnu, par mašīnu, par apdrošināšanu un tā tālāk. Ja tādam neļaus braukt, kā gribas, viņš var sadomāt nebraukt, un ko tad? Visa nokāšamā naudiņa tu–tū! Ko no gājēja pašlaik var paņemt, par iešanu pa ceļu — neko. Tamdēļ arī gājējam pa krūmiem jālien, kamēr bleķa kārbas pa plato ceļu traucas — pretim gaišākai nākotnei.
Ja kādam autobraucējam pirms motora iedarbināšanas prātā ir doma — “ja gājējs ir bez atstarotāja, viņš pats būs vainīgs, ka es to notriekšu” —, tad šis autobraucējs ir pēdējais maita un idiots. Prioritāte ir kājāmgājēji, tamdēļ, ka viņi tādi ir piedzimuši. Ja es nopirktu tanku, nestos pa ielām un žēlotos, ka autobraucēji luminiscējošo krāsu savām mašīnām žēlojuši, tātad paši vainīgi, ka tos nepamanīju un plakanus pataisīju…Padomājiet, par kādiem “pašiem vainīgajiem” iet runa? Pirms iedarbini dzinēju, atceries — autobraucēj, uz ceļa var atrasties dzīvas būtnes, cilvēki, dzīvnieki. Tu nes pilnu atbildību par šo būtņu dzīvības un veselības apdraudējumu.”
$:
“Vispār jau troksnis te tiek celts pa tukšo, jo, objektīvi ņemot, stāvoklis nemaz nav tik slikts priekš mūsu vārgajām finansēm un augstā pretenziju līmeņa. Nosisto skaits īpaši neaug, kaut braucamo arvien vairāk, braucēji dikti mīl pašapliecināties un ceļu stāvoklis kopumā turpina degradēties — vai tas nav iemesls priekam?
Lai paliktu labāk, priekšnoteikums ir daudz, daudz naudas (speciālisti teic — iekrātais ceļu uzturēšanas parāds ir daži miljardi), bez tās radikālu izmaiņu nebūs. Tāpēc nav ko te mutes dzesēt un darba laiku nosist — būtu labāk lieki pastrādājuši un nopelnīto ziedojuši kājceliņu būves fondam.”
Agris:
“Tiesības man ir 29 gadus, braucu vēl ilgāk. Ir bijušas nelielas saskriešanās ar citiem auto. Vienreiz dažus gadus pēc tiesību saņemšanas uz ledus iebraucu taksim pakaļā, vainīgs 100%, trīs gadījumos man uzbrauca virsū, bez smagām sekām. Nekad nav bijis neviena gadījuma ar gājējiem vai riteņbraucējiem. Netraucē man viņi uz ceļa, braucot tumsā. Pieņemu, ka viņi tādi tur ir. Braucu tik ātri, cik atļauj redzamība, neesmu drošs, samazinu ātrumu, neizjūtu diskomfortu no tā, ka braucu nevis ar 120, bet ar 90. Patīk ātri braukt un Vācijā uz laba ceļa labprāt izbaudu ātrumu. Dienā, redzot riteņbraucēju, īpaši bērnu, esmu sevišķi uzmanīgs, jo apzinos, ka var būt negaidīti manevri. Apdzenot atstāju vismaz pāris metru starp sevi un riteņbraucēju, ja nu viņš krīt. Un mani tas nenomoka…”
dace:
“SMIEKLIIIIGI! Satiksmes ministrijai būtu jārūpējas par apgaismotiem ceļiem un baltām līnijām ceļu malās, nemaz jau nerunājot par gājēju ietvēm, nevis par Latvijas iedzīvotāju pārvēršanu atstarojošos “citplanētiešos”. Ļoti jau gribētos ieraudzīt, piemēram Šlesera kundzi smalku dizaineru tērpos, rotātos ar atstarotājiem, tumšā vakarā soļojam pa Latvijas ceļiem…”