Jau tuvākajā nākotnē valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, pildot darba funkcijas, varēs izmantot elektronisko parakstu.
Jau tuvākajā nākotnē valsts un pašvaldību iestāžu darbinieki, pildot darba funkcijas, varēs izmantot elektronisko parakstu.
Otrdien īpašu uzdevumu ministra elektroniskās pārvaldes lietās izsludinātā konkursa “Droša elektroniskā paraksta radīšanas līdzekļu un saistīto pakalpojumu iepirkums” sēdē valsts akciju sabiedrībai “Latvijas pasts” piešķīra tiesības slēgt līgumu par līdzekļu iegādi 50 000 drošu elektronisko parakstu radīšanai. “Latvijas pasts” šos līdzekļus iegādāsies, lai ar elektronisko parakstu nodrošinātu valsts un pašvaldību iestāžu darbiniekus.
Iestāžu ierēdņi un pašvaldību darbinieki uzskata, ka tiesības izmantot elektronisko parakstu ievērojami atvieglos dokumentācijas kārtošanu un informācijas apmaiņu ar citām valsts iestādēm, tomēr daļa valsts iestāžu darbinieku neslēpj bažas par paraksta drošību un cenu.
“Protams, elektroniskā paraksta izmantošana būtu ļoti izdevīga, jo tad nevajadzētu pašiem doties uz dažādām iestādēm, bet vēl nav īsti skaidrs, cik tas viss maksās. Dažos televīzijas raidījumos esmu dzirdējusi, ka izmaksas būs diezgan lielas, bet tādā gadījumā pagaidām vēl grūti spriest, cik izdevīgi tas būs budžeta iestādēm. Nav arī zināms, cik šis paraskts būs drošs. Pašlaik atklātībā nākušie kredītkaršu viltojumi par parakstu ieviesēju solīto drošību liek šaubīties,” saka Nodarbinātības valsts aģentūras Valkas filiāles vadītāja Erna Pormeistere.
Valkas rajona padomes priekšsēdētājs Uldis Birkenšteins ir pārliecināts, ka elektroniskā paraksta izmantošana jūtami atvieglos darbu un padarīs to operatīvāku. “Es jau diezgan ilgi izmantoju elektronisko parakstu, sadarbojoties ar Unibanku, un esmu ļoti apmierināts. Galvenais, ka nevajadzēs pašiem doties un Valsts ieņēmumu dienestu, Pilsonības un imigrācijas dienestu un citām iestādēm,” skaidro U. Birkenšteins.