Kad kalendārs vēsta, ka dabā sācies pavasaris, bet acis rāda pavisam ko citu — baltas sniega kupenas un aizsalušas peļķes —, tad jāsvin krāsainā diena.
Kad kalendārs vēsta, ka dabā sācies pavasaris, bet acis rāda pavisam ko citu — baltas sniega kupenas un aizsalušas peļķes —, tad jāsvin krāsainā diena.
Tā nolēma Smiltenes pagasta pirmsskolas izglītības iestādes “Ābecīši” bērni un viņu skolotājas un otrdien svinēja pavasara atnākšanu, tērpušies šim gadalaikam raksturīgu krāsu apģērbā.
“Lapiņas un zālīte ir zaļas,” piecus gadus vecā Karīna Čuhnova skaidro, kāpēc viņa izvēlējās tieši šo krāsu. Meitene ar mammu mājās rūpīgi gatavojās. Pie speciāli darinātā zaļā apmetņa viņas piešuva no dzijas kamoliem tapušus dažādu krāsu taurenīšus.
Grupas biedrenei Elīnai Skopānei pavasara krāsa ir sarkanā puķu dēļ. Gundai Vilkai ir zils džemperis debesu krāsā, bet Madara Tiļčika izvēlējusies sarkanu tērpu, jo “sirsniņas ir sarkanas”.
Meitenes ļoti gaidot pavasari, jo tad ir siltas dienas. “Man vēl ir ziemas cimdi,” skumst Karīna.
Arī “Ābecīšu” skolotājas ilgojas pēc pavasara. Viņas spriež, ka gandrīz trīs ceturtdaļas gadā Latvijā ir ziema. “Oktobrī uzsniga sniegs. Tūdaļ būs aprīlis, un vēl joprojām ir sniegs. Tad nu mēs paši sev uzburam pavasari,” saka “Ābecīšu” vadītāja Ilze Mūrmane, izrādot pavasarīgās grupiņu telpas. Tās rotā bērnu zīmēti, aplicēti un no plastilīna veidoti pavasara simboli: putni, krāsaini ziedi, raibi tauriņi, zaļas vardes. Podā uz palodzes dīgst pupa. Bērni vēro, kā tā aug arvien lielāka.
“Tagad gaidām Lieldienas. Jau domājam, kā rotāsim telpas. Gandrīz visi vēl ticam, ka Lieldienās atlec zaķis. Žēl, ja viņam būs jācilpo pa sniegu,” piebilst I. Mūrmane.
Smiltenes pagasta bērnudārzā “Ābecīši” telpu trūkuma dēļ ir tikai divas grupiņas. Piecgadīgo grupā ir 10 audzēkņu, arī daži četrgadnieki, bet sešgadīgo grupā — 11. Pārsvarā visi ir pašu pagasta jaunā paaudze. Bērnudārzā strādā trīs skolotājas: Ilze Mūrmane, Dace Zeihmane un Ineta Būmane.
Nodarbību tēmas nomaina cita citu atbilstoši pirmsskolas izglītības programmai. Tās balstās arī uz bērnu redzējumiem par apkārtējo pasauli. Pirmsskolēni ne tikai mācās lasīt un skaitīt, bet arī vēro dabā notiekošos procesus un izzina vidi, kurā dzīvo.