Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Apenietim otrā vieta sacensībās Igaunijā

Neskatoties uz iespaidīgo un bīstamo kritienu, apenieša Ģirta Gailīša ekipāža “Klaperjaht 2022” sacensībās finišēja otrajā vietā, saglabājot līdera pozīciju Igaunijas čempionāta ieskaitē. Foto: Urve Fotonurk

Otro vietu bezceļa apļveida sacensībās “Klaperjaht 2022” ET2 klasē aizvadītajās brīvdienās izcīnījis apenietis Ģirts Gailītis kopā ar stūrmani Gunti Puzuli.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

““Klaperjaht” kausa izcīņa ir vienas no populārākajām un smagākajām sacensībām, uz kurām parasti cenšas atbraukt visi sportisti un pārbaudīt sevi un tehniku,” stāsta Ģirts. “Sacensības notiek četru kilometru garā aplī, kurā ir gan kalni, gan ūdeņi, gan purvi, gan slīpumi, stāvumi un ātrumposmi.”

“Ja Latvijā šādas bezceļa sacensības notiek divos braucienos pa divām stundām, tad Igaunijā vispirms ir kvalifikācija un tad trīs stundu sacensības,” sacensību kārtību skaidro sportists. “Pēc neveiksmīgas kvalifikācijas sacensībās izdevās aizcīnīties līdz pirmajai, otrajai vietai, taču tad sekoja kritiens – nespējām uzbraukt vienā no nogāzēm, pēc kā sekoja kūlenis un mūsu bagijs kājām gaisā piezemējās dubļos. Abiem ar Gunti galvas bija zem māliem, tā bija ļoti bīstama situācija, taču pašu spēkiem izdevās tikt ārā. Milzīgs paldies jāsaka kolēģim Ilmāram Lubiņam, kurš pirmais piesteidzās palīgā!”

Neskatoties uz ekstrēmo kritienu, Ģirtam Gailītim un Guntim Puzulim izdevās finišēt otrajā vietā, cita apenieša – Maira Jurkas un stūrmaņa Edgara Ozoliņa ekipāža izcīnīja ceturto vietu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

““Klaperjaht” bija Igaunijas čempionāta ceturtais posms, šobrīd ar triju punktu pārsvaru esam čempionāta līderi. Pagaidām vēl nav zināms, vai pēdējais posms notiks, mums būtu izdevīgāk, ja tas nenotiktu,” joko Ģirts.

Bezceļa sacensībām Ģirts pievērsies pirms deviņiem gadiem, kad kāds no sportistiem izīrēja uz vienu sezonu Ģirtam savu bagiju.

“Sapratu, ka varu pats uzbūvēt vēl labāku,” aizraušanās ar bezceļu sacensībām sākumu atceras Ģirts. “Šajos deviņos gados ir izcīnīti pāris kausi. Piedaloties sacensībās Latvijā, Igaunijā un Lietuvā, esmu izcīnījis aptuveni 50 godalgas. 2016. gadā biju Igaunijas vicečempions, 2017. gadā biju jau čempions, piecas reizes esmu izcīnījis Latvijas čempiona titulu.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Bagijs, ar kuru Ģirts šogad piedalās sacensībās, ir jau trešais viņa paša būvētais, tam ir BMW M57 dīzeļdzinējs, un šī ir tā pirmā pilnā sezona.

“Savā darbnīcā var uzbūvēt bagiju no A līdz Z, vienīgais, kur nepieciešama palīdzības no malas, ir vadības bloks, bet visu pārējo pilnībā izgatavoju pats. Arī dzinējs ir BMW piektās sērijas dīzelis, taču arī tas krietni “uzsēdināts uz steroīdiem”,” skaidro sportists. “Parasti šādiem prototipu individuāli būvētajiem bagijiem izmanto benzīna dzinējus, tomēr es šoreiz nolēmu pamēģināt dīzeli un esmu gan laimīgs, gan nelaimīgs, jo dīzelim ir savi plusi, tomēr ir arī mīnusi. Nākamreiz, visticamāk, izvēlēšos benzīna dzinēju.”

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.