Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Smiltenes vidusskolas skolēni un skolotāji viesojas Aguilas pilsētā Spānijā, īstenojot Erasmus+ projektu

No 6. līdz 10. februārim norisinājās otrā starptautiskā mobilitāte Eiropas Savienības Erasmus+ programmas Pamatdarbības Nr.2 (KA 2) Maza mēroga partnerības projekta skolu sektora projektā “SCHOOLS ADAPTATE: Sharing good practices for sustainable development” Nr. 2022-1-LV01-KA210-SCH-000082297 (Skolu adaptēšanās. Dalīšanās ar labo praksi ilgtspējīgai attīstībai).

Saturs turpināsies pēc reklāmas.
Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Lai dalītos savā pieredzē uz zināšanās, kā arī gūtu jaunu redzējumu un pilnveidotu esošās prasmes, no Smiltenes vidusskolas uz projekta partneru skolu, IES Rey Carlos III vidusskolu, devās vidusskolēni Elīza Kauliņa, Endijs Graudiņš, Arta Gailīte  un Estere Stīpniece, kā arī projekta koordinatore Aiga Sorokina un ģeogrāfijas skolotāja Ingūna Rulle. Projekta mobilitātē  piedalījās arī partneri no Porugāles, Agrupamento de Escolas de Alfândega da Fe vidusskolas.

Projekta dalībnieki iepazinās ar kalnrūpniecības nozares vēsturi Aguilas apkārtnē, apmeklēja dzelzceļa muzeju, izstaigāja tuneļus, pa kuriem derīgie izrakteņi ar vagoniem tika transportēti uz Vidusjūras krastu. Vēlāk visi projekta dalībnieki pulcējās uz kopīgu aktivitāti, kur tika radītas idejas spēlēm skolā, kas vērstas uz zaļo domāšanu, vides aizsardzību, energoresursu taupīšanas alternatīvām u.c. Projekta dalībnieki iepazinās ar Almerijas Enerģētikas, vides un tehnoloģisko pētījumu centra darbību, kas vērsta uz enerģētikas un vides aspektiem un ar tiem saistītajām tehnoloģijām. Centra galvenie darbības virzieni ir dažādu avotu izpēte, izstrāde, veicināšana un optimizēšana, piemēram, atjaunojamie enerģijas avoti, kodolsintēze, kodola skaldīšana un fosilais kurināmais, to ietekmes uz vidi, jaunu tehnoloģiju izstrāde un molekulārā un šūnu bioloģija. Jaunieši iepazinās ar solāro tehnnoloģiju, tostarp saules paneļu, sniegtajām iespējām, ūdens attīrīšanu ar ultravioleto starojumu u.c. Projektā iesaistītie eksperti un skolotāji vadīja diskusijas par šī brīža aktuālajām vietējām vides problēmām, akcentējot  vides apdraudējumus Mar Menor, piekrastes sālsūdens lagūnā. Izmantojot IT un matemātikas zināšanas, jaunieši programmēja un veidoja mūzikas instrumentus no izmantotiem materiāliem, kā arī grupās veidoja izglītojošas reklāmas par ilgtspējīgas attīstības jautājumiem.

Visas aktivitātes tika vērstas uz vides izpēti, pielietojot STEAM pieeju. Vienlaikus tās veicināja tādu prasmju pilnveidi kā kritiskā domāšana, problēmu definēšana un risināšana, analizēšana, interpretēšana un argumentācija. Spānijas mobilitāte pilnveidoja skolotāju kvalifikāciju un skolēnu zināšanas par vides aizsardzības jautājumiem, kā arī ilgtermiņā veicināja zaļās attieksmes perspektīvu, domājot par ikdienas patēriņa ieradumiem.  Jāatzīmē, ka Spānijas partneru profesionalitāte, viesmīlība, smaidi un sirsnīgās sarunas sasildīja un iedvesmoja turpmākai sadarbībai.

Informāciju sagatavoja: Aiga Sorokina, projekta koordinatore

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.