Reklāma

Varbūt tiešām gaisa tiltu?

Smiltenes pilsētas tranzītiela (Atmodas un Gaujas iela) nespēj “rīt” visu satiksmi, kas tai iet cauri, “pudeles kakls ir par šauru”, – nu labi, varbūt nav gluži pareizi tā teikt, jo visi transportlīdzekļi, kam jātiek cauri Smiltenei, cauri arī tiek, uz ielas neviens nepaliek, taču autovadītāji, kuriem jāizbrauc uz tranzīt­ielas no Dakteru ielas vai Raiņa ielas, vai Marijas ielas, vai Baznīcas laukuma, vai Blaumaņa ielas un citām sānu ielām, zina, ka tas var nebūt ātrs process. Ir reizes, kad krustojumā nākas gaidīt  diezgan ilgi, kamēr pa tranzītielu garām pabrauc virkne automašīnu rindā (ne reti pa priekšu brauc smagais transportlīdzeklis un tai seko vieglās automašīnas).

Un tad, ja esi gājējs un gribi šķērsot Smiltenes tranzītielu vietā, kur nav gājēju pārejas, arī nākas gaidīt ilgi, mašīnas no abām pusēm brauc un brauc, galvenais ir nezaudēt pacietību un nemesties pāri ielai tuvu pretī braucošai mašīnai.

Kā gājējai man bieži jāšķērso tranzītiela pa pāreju pie sporta halles un kultūras nama, ej,  kad gribi, mašīnas  tur ir vienmēr. Jau sen esmu atzinusi par labāku drošības labad nekavēt fūres, baļķvedējus un citus smagos kraviniekus ar bremzēšanu un apstāšanos. Redzot tos tuvojamies, diezgan bieži māju ar roku, lai brauc garām, es kā gājēja viņus palaižu, kaut arī man ir priekšroka.

Kā autovadītāja, braucot pa Smilteni, es noslogoju tranzītielu, – ja man no viena pilsētas gala jānokļūst otrā, tad braucu pa Atmodas un Gaujas ielu, nevis cauri pilsētas centram un pa Daugavas vai Dārza ielu. Pārbūvētais centrs (Baznīcas laukums) man šķiet pārāk saspiests, jau tā šaurās brauktuves abās pusēs stāvēšanai ir novietotas automašīnas, pa gājēju pāreju un ne tikai pa to notiek intensīva cilvēku kustība. Pat neraugoties uz atļautajiem 30 kilometriem stundā, jāuzmanās ļoti, pētot, kas un no kuras puses iekļausies ceļu satiksmē.

Apvedceļa Smiltenei, visticamāk, nebūs vēl ilgi. Kā organizēt drošu satiksmi pilsētas ielās, it sevišķi tranzīt­ielā? Tā ir viena no aktuālākajām diskusiju tēmām pēc traģiskā notikuma, kad janvāra sākumā dzīvību uz gājēju pārejas pie veikala “Maxima” zaudēja vīrietis (līdzjūtība viņa tuviniekiem!).

Smiltenietis seniors Gunārs Godiņš tālruņa sarunā ar “Ziemeļlatviju” jau laikus vērš uzmanību tam, kur drīz Smiltenē atradīsies jaunā autoosta, proti, to būvē tranzīt­ielas jeb maģistrālā ceļa malā, tuvu  pilsētas melnajam punktam, gājēju pārejai pie kultūras nama. Ja tagad pasažieru pārvadājumu autobusi iebrauc pilsētas centrā, tad nākotnē tie, iebraucot un izbraucot autoostā, manevrēs tranzītielas tiešā tuvumā. “Vēl jāņem vērā, ka gājēji un autovadītāji nav pietiekami disciplinēti, pats esmu novērojis, ka jaunieši iet pāri ielai pa pāreju, neskatoties ne pa labi, ne pa kreisi, bet nelaimes gadījumi notiek arī neuzmanības vai steigas dēļ,” pārdomās dalās seniors.

Mazā pilsētā ar mazu caurejošu ielu skaitu organizēt drošu satiksmi ir ļoti sarežģīti. Taču tas nenozīmē, ka nevajag mēģināt, ideja par gaisa tiltu pie kultūras nama, manuprāt, ir apsvēršanas vērta.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.