Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Uzsāk sabiedrības saliedēšanas kampaņu “Mēs – Latvijas iedzīvotāji”

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), apvienojot biedru spēku, uzsāk sabiedrības saliedēšanas kampaņu “Mēs – Latvijas iedzīvotāji”. Tās mērķis ir vērst sabiedrības uzmanību uz lietām, kas sabiedrību vieno nevis šķeļ. Kampaņas centrā ir Latvijas iedzīvotāju stāsti, kas stāsta par multikulturālām draudzībām, kopīgiem hobijiem un pārliecību, ka kopā mēs varam vairāk. Iedzīvotāji, kas atbalsta kampaņas ideju un vēlas mudināt līdzcilvēkus saliedēties, aicināti dalīties savos sociālo tīklu kontos ar kampaņas materiāliem un saviem personīgajiem stāstiem platformā: www.meslatvijasiedzivotaji.lv 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

”Mēs visi esam satriekti par aizvadītajos mēnešos pieredzēto karu un nežēlību Ukrainā. Laikā, kad mums kā sabiedrībai un nācijai būtu jābūt vienotākai kā jebkad, redzam, ka dažādi ārēji spēki mēģina mūs sašķelt, kurināt nesaskaņas. Saprotami, ka līdz ar bailēm un uztraukumu par notikumiem Ukrainā ir viegli iekrist šajās ārējās provokācijās un pakļauties agresijas izpausmēm, kādas, piemēram,  varam novērot sociālo tīklu diskusijās, dalot, kurš latvietis un kurš krievs. Tomēr es ticu, ka mēs esam stiprāki kopā, un mums pašiem sev jāatgādina, ka tauta, kas ir vienota – ir stipra un neuzveicama, tāpat kā to šobrīd pierāda ukraiņu tauta, ” stāsta Aigars Rostovskis, LTRK prezidents.

“Mūs, Latvijas uzņēmējus, ļoti uztrauc sabiedrībā novērojamās emocionālās un pat agresīvās diskusijas, kurās tiek meklēti ārēji un iekšējie ienaidnieki, norādot uz atšķirībām sarunvalodā, kādu ikdienā lietojam. Tāpēc uzsākām sabiedrības saliedēšanas kampaņu, kuras mērķis ir atgādināt katram Latvijas iedzīvotājam, ka mums kopīgā ir vairāk nekā atšķirīgā, dzīvojam vienā valstī un mūs vieno kopīga nākotne. Katrs, kas tic, ka kopā esam stiprāki, ir aicināts dalīties ar savu stāstu kampaņas vietnē www.meslatvijasiedzivotaji.lv un sociālajos tīklos,” tā A. Rostovskis.

Kampaņas pamatā ir 3 video stāsti, kuru centrā ir 3 dažādas, patiesas un multikulturālas draudzības:  latviešu un krievu valodā runājošas draudzenes Dagnija un Svetlana, kas dzied vienā korī un kopīgi piedalās Dziesmu svētkos; latvietis un krievs Artūrs un Edvards, kas kopīgi rīko populārākās neformālās skeiteru sacensības Rīgā, kā arī alpīnisti Valdis un Natālija, kas kopīgiem spēkiem panākuši, ka virsotne Padomju Latvija Pamirā pārdēvēta par Latvijas virsotni.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kampaņas video stāstus veidojis režisors Pāvels Gumennikovs: “Spriedzi sabiedrībā jutu jau kādu laiku, tā atspoguļojās manu draugu ģimenēs un skāra arī mani, jo viedokļu atšķirības mūsu laikā ir ļoti spilgtas. Kad mani uzrunāja veidot kampaņas stāstu īsfilmas – ne mirkli nevilcinoties piekritu. Gribēju ar savu pieredzi parādīt, ka cilvēki, kas neskatoties uz tautību un arī atšķirībām, ir lieliski draugi, kurus vieno kopējas intereses, darbs vai kopīga laika pavadīšana. Domāju, ja mēs visi paskatītos vairāk uz to, kas mūs vieno, mums šeit Latvijā būtu daudz foršāk kopā dzīvot. Kā vieni no stāsta varoņiem saka –“mums ir šī viena telts un citas nav, iemācamies palīdzēt kopā viņu uzbūvēt”.”

Pirmā kampaņas īsfilma ir par Dagniju un Svetlanu, kas ir kolēģes un dzied vienā korī, kurā Svetlanu piedalīties uzaicinājusi Dagnija. Abas strādā mārketinga nodaļā. Abas ir vienisprātis  – lepojas par mūsu sabiedrību un uzskata, ka dažādība ir tas, kas padara mūs stiprākus. Draudzība Danijai un Svetlanai ir bagātība.

Svetlana: ”Es jūtos piederīga šai zemei. Cilvēki paši ir izdomājuši atšķirības, bet mums ir jāmeklē tas, kas mums ir kopīgs. Es lepojos ar to, ka man kā krievvalodīgajai arī ir pašai savs latviešu tautastērps, un tā ir fantastiska sajūta to uzvilkt, vai piedalīties kopā ar kori Dziesmu svētkos.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Līdz ar kampaņas sākumu tiek atklāta arī interneta vietne: www.meslatvijasiedzivotaji.lv, kurā katrs Latvijas iedzīvotājs, kas piedzīvojis multikulturālu draudzību, kopīgu biznesu, divvalodīgu ģimeni vai vienkārši domubiedrus dažādu tautību vidū, aicināts ar stāstu dalīties, izmantojot kampaņas vizuālo tematiku un saukli: “Mēs, Latvijas iedzīvotāji, saskatām to, kas mūs vieno vairāk, nekā mūs šķeļ.”

Informāciju sagatavoja: Inese Raiba, Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.