Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Tik daudz kā nenogaršota

Pārskatot jaunākās ziņas, manu uzmanību šīs nedēļas sākumā piesaistīja Latvijas pārtikas produkti Dubaijā, –  mūsu valsts pārtikas nozares uzņēmumi piedalās starptautiskajās izstādēs, kas notiek paralēli “Expo 2020” Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ar lielu interesi sāku lasīt, kuri ir tie Latvijas pārtikas ražošanas flagmaņi, kas iepazīstina pasauli ar mūsu valsts produktiem: “Pērnes L”, “Pure Chocolate”, “Snacks and More”, “Lat Eko Food”, “Mottra”, “King Coffe Service”, “Blue Circle”, “Fruitis Foods”, “RicBerry”, “Madonas Uguns siers”, “Smartfoody”.

Izlasīju un secināju, ka vienīgie man zināmie no šīs plejādes ir kraukšķīgo kartupeļu plāksnīšu ražotājs “Pērnes L” un saldumu ražotājs “Pure Chocolate”, bet pārējo uzņēmumu produkti manam pārtikas iepirkumu grozam varētu būt gājuši secen. Tad intereses pēc ņēmu palīgā interneta meklētāju “Google”, lai  noskaidrotu, ar ko Latvijas uzņēmēji mēģina iekārdināt Tuvo Austrumu tirgu. 

Izrādās, “Snacks and More” niša ir dažāda veida popkorns: gan saldais (piemēram, šokolādes, karameļu), gan sāļais, gan arī zemesrieksti kraukšķīgā apvalkā ar dažāda veida garšu, gan cukurvate, gan bekona kraukšķi.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Ieguglējot “Lat Eko Food”, piedzīvoju pārsteigumu, jo šī uzņēmuma produktus tomēr esmu pirkusi un itin bieži, tas ir bērniem domāto augļu un dārzeņu biezeņu “Rūdolfs” ražotājs, un ne tikai, uzņēmumam ir arī citi bioloģiskie produkti, piemēram, BIO kečupi, BIO smūtiji, tāpat arī ievārījumi un augļu krēmi.

“Mottra” savukārt specializējies melnā kaviāra ražošanā. Zivju uzņēmums ir arī “Blue Circle” – Latvijā audzē arktiskās palijas. “King Coffe Service” lauciņš ir kafija. Uzņēmums “Fruitis Foods” man vispār izlec kā pārsteigums no lādītes, – interneta resursi ziņo, ka tā mājvieta ir Trikāta, ar tādu pašu juridisko adresi, kāda  bija kādreizējās vēsturiskās Trikātas pienotavas īpašniekam “Trikātas siers”, tikai “Fruitis Foods” specializācija internetā izlec kā augļu un dārzeņu pārstrāde un to sulas ražošana.

“RicBerry” ražo dabīgus produktus no Latvijā audzētām ogām: sukādes, sīrupus, limonādes, ogu konfektes, deserta mērces, kečupus, šokolādes.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Madonas Uguns siers” ir jauns uzņēmums, kas specializējas siera ražošanā un savu darbību uzsācis ar “Raclette” šķirnes siera ražošanu (tas ir puscietais siers ar īpašu pasniegšanas rituālu).

“Smartfoody” ar zīmolu “The beginnings” ražo dabiskas uzkodas no augļiem, ogām un sēklām; tai skaitā cepumus, batoniņus, čipsus un vēl daudz ko citu.

LIAA norāda, ka Latvijas pārtikas eksportam Tuvo Austrumu tirgū ir liels potenciāls un mūsu uzņēmumi šajā reģionā meklē sadarbības partnerus. Savukārt es kā vietējais pircējs secinu, – Latvijā vietējās pārtikas tirgus ir tik ļoti piesātināts, ka vēl ir daudz līdz šim neēstu produktu, ko nogaršot.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.