Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Strādājam ierēdņu labā?

Bez ievērības sabiedrībā nav palikusi “Ziemeļlatvijā” publicētā ziņa par to, ka no 1. decembra Valsts ieņēmumu dienests (VID) Smiltenē vairs neapkalpo klientus klātienē. Līdz tam klātienes konsultācijas šajā pilsētā bija pieejamas divas reizes nedēļā, bet tagad VID aicina savus klientus izmantot šīs iestādes elektroniskās deklarēšanas sistēmu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Smiltenes novada pašvaldība jau nosūtījusi VID vēstuli ar aicinājumu pārskatīt lēmumu un nodrošināt konsultācijas klātienē Smiltenē vismaz pāris reizes mēnesī, un gaida atbildi. Tikmēr cilvēki savu neapmierinātību ar šādu VID lēmumu pauž, rakstot komentārus mūsu reģionālā medija “Ziemeļlatvija” kontā “Facebook” platformā, un ir nepatīkami pārsteigti, ka VID aiziet no liela novada ar attīstītu uzņēmējdarbību. Viņus māc bažas, ka elektroniski pakalpojumus neizdosies saņemt tik kvalitatīvi kā klātienes konsultācijā.

Lūk, daži no komentāriem. “Tas, kas notiek attālinātajā pakalpojumu saņemšanā, dažreiz līdzinās murgam, par kuru cilvēks maksā naudu. Neatbildētie zvani ir klasika.”

“Cik parocīgi valsts iestādēm. Varbūt likvidējam instanci kā tādu? Uz e-pastiem jau atbild, bet sazvanīt ir neiespējamā misija.”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

“Milzīgais Smiltenes novads tiek pārvērsts par nomali?”

“Žēl, Smiltenē viss tiek likvidēts – bankas, tagad VID. Tā rūpējamies par senioriem, kam nav datoru un zināšanu tehnoloģijās!!! Tad jau Smiltenes novadu vajadzēja pievienot Valmieras novadam!”

“Ļoti slikti, līdz ar to samazināsies godprātīgo nodokļu maksātāju skaits!”

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Pēc 24. janvāra VID klātienes konsultācijas pārtrauks arī Valkā. Nostāja par atteikšanos no šāda pakalpojuma tiek argumentēta ar to, ka, attīstoties iedzīvotāju digitālajām prasmēm, mazāka kļūst nepieciešamība VID pakalpojumu klātienes pieteikšanai, kā arī ievērojami VID resursi ieguldīti tieši informācijas tehnoloģiju attīstībā, kā rezultātā daudzi procesi ir automatizēti un pieejami attālināti.

Savus pakalpojumus arvien vairāk digitalizē arī citas valsts iestādes. Varbūt ierēdņiem tā ir ērtāk. Taču tiek piemirsts fakts, ka valsts iestādes faktiski uztur nodokļu maksātāji valsts budžetā, un šīm iestādēm ir jākalpo viņu ērtībām, arī senioru labā, kuri nodokļus maksājuši visu savu darba mūžu. Neviens e-pakalpojums neaizstās sarunu ar attiecīgās jomas profesionāli klātienes konsultācijā. Kaut vai tā pati elektroniskās deklarēšanas sistēma nav nekas vienkāršs cilvēkiem, kuri ikdienā šādu sistēmu neizmanto un kuriem tajā jāiet pirmo reizi. Ja es maksāju valstij nodokļus, tad ir tikai saprotami, ka pretī vēlos saņemt speciālista konsultāciju, kurš man palīdz klātienē nokārtot vajadzīgo jautājumu, vēl jo vairāk, ja tas ir saistīts ar nodokļu iemaksu valsts budžetā.

“Ziemeļlatvijas” aptaujā uz jautājumu, vai vēlaties valsts iestāžu pakalpojumus saņemt klātienē, izteikts vairākums respondentu atbild ar jā, jo e-pakalpojumi ir par sarežģītu. Vai valsts pārvalde tajā ieklausīsies?

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.