- Šis notikums ir pagājis.
Lekciju kurss “Digitālā bērnība: padomi digitālās paaudzes audzināšanā”
Apr. 24 / 18:00
Prof. Zandas Rubenes vadītā tiešsaistes nodarbību kursa “Digitālā bērnība: padomi digitālās paaudzes audzināšanā” lekcijas “Ko mediji dara ar bērniem vai ko bērni dara medijos?” un “Padomi konstruktīvai bērnu mediju lietošanas paradumu veidošanai”.
Vairāk par pasākumu šeit.
Septītā lekcija. Ko mediji dara ar bērniem vai ko bērni dara medijos?
Mūsdienās bērnu pirmais kontakts ar tehnoloģijām notiek ļoti agrā vecumā, tas notiek vēl pirms 2 gadu vecuma sasniegšanas. Vidēji bērni visā Eiropā izmanto tehnoloģijas 2 līdz 5 stundas dienā. Latvijā bērniem mājās ir pieejams plašs tehnoloģiju klāsts. Tehnoloģijas tiek iegādātas, jo tas ir mūsdienīgi un tās ir iespējams iegādāties, taču bieži nav pietiekami pārdomāts, ko katrs ģimenes loceklis ar tām darīs, kā tās izmantot bērnu attīstībā. Šajā lekcijā runāsim par mediju ietekmes teorijām, par to, kas jāņem vērā vecākiem, domājot par savu bērnu paradumiem ikdienā.
—
Astotā lekcija. Padomi konstruktīvai bērnu mediju lietošanas paradumu veidošanai
Izglītības zinātņu pētnieki aktīvi pievērsušies digitālo mazuļu audzināšanas izpētei, taču pētījumi prasa laiku. Bet tikmēr bērni aug, un vecākiem un pedagogiem trūkst pieredzes un kompetences šajā jomā. Jo neviens vēl pirms dažiem gadiem nevarēja atbildēt uz jautājumu: kā rīkoties, ja mazulis vēlas darboties ar ekrānmedijiem? Tādu zināšanu sabiedrībā vienkārši nebija. Visi medijpedagoģiskie padomi, kas izstrādāti vairāku gadu desmitu laikā, ir bijuši piesaistīti lasīt un rakstīt prasmei, domājot par apmēram 6 gadus vecu bērnu. Turklāt tehnoloģiju straujā attīstība maina pedagoģiskos nosacījumus arī komunikācijā ar pusaudžiem. Šī lekcija sniegs padomus mediju lietošanas paradumu veidošanai bērniem līdz 16 gadu vecumam.
Reklāma