- Šis notikums ir pagājis.
Lekciju kurss “Digitālā bērnība: padomi digitālās paaudzes audzināšanā”
Apr. 10 / 18:00
Prof. Zandas Rubenes vadītā tiešsaistes nodarbību kursa “Digitālā bērnība: padomi digitālās paaudzes audzināšanā” lekcijas “Audzināšanas stili un to nozīme digitālajā kultūrā” un “Padomi rīcībspējīga bērna audzināšanai digitālajā kultūrā”.
Vairāk par pasākumu šeit.
Piektā lekcija. Audzināšanas stili un to nozīme digitālajā kultūrā
Ja mēs pieņemam, ka pieaugušais ir tas, kurš zina bērna “laimes formulu”, tad laimes sasniegšanai bērna uzdevums ir paklausīt pieaugušajam, savukārt pieaugušo uzdevums ir pēc iespējas ilgāk pasargāt bērnu no priekšstatiem par parādībām, kas “laimīgajā bērnībā” neiederas, piemēram: nāve, slimības, seksualitāte u.c. Respektīvi, jo mazāk bērns zinās, jo laimīgāks būs. Taču piekļuve internetam ir radikāli mainījusi situāciju. Bērni var piekļūt informācijai, kas pēc būtības nav radīta un domāta viņiem, jo vecāki bieži neseko līdzi tam, ko bērni internetā dara. Savukārt vecāki internetā iegūst informāciju par “bīstamo ārpasauli”, kas liek pieaugt viņu bailēm par bērnu drošību. Lekcijā spriedīsim par to, kurš audzināšanas stils ir atbilstošākais minētās problēmas risināšanai.
—
Sestā lekcija. Padomi rīcībspējīga bērna audzināšanai digitālajā kultūrā
Audzināšana mūsdienās rada virkni sarežģītu jautājumu. Vai nezināšana padara cilvēka dzīvi drošāku? Kas notiks ar paklausīgo, laimīgo, nezinošo, nedomājošo bērnu, kad tie, kas viņu sargā un par viņu rūpējas, vienkārši fiziski nebūs klāt? Vai bērni spēs apzināties iespējamos draudus un riskus, ko ikdiena var sagādāt? Vai iespējams jau iepriekš paredzēt visus iespējamos noteikumus un aizliegumus, kas bērnus pasargātu? Šajā lekcijā spriedīsim par pāraprūpi audzināšanā un iemācīto bezpalīdzību, kas skar arvien vairāk bērnu labklājības sabiedrībā, kā arī par cieņpilno komunikāciju un audzināšanas principiem bērnu sociālās rīcībspējas veicināšanai.
Reklāma