Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Noskaidrotas vispopulārākās un atpazīstamākās Eiropas Savienības atbalstītās programmas jauniešiem

Eiropas Komisijas (EK) pārstāvniecības Latvijā 2022. gadā rīkotās informatīvās kampaņas “Acis vaļā” laikā iegūtā informācija liecina, ka jauniešu vidū Latvijā Erasmus+ joprojām ir vispopulārākā un plašāk zināmā Eiropas Savienības realizētā programma jauniešiem. “Tomēr Erasmus+ nebūt nav vienīgā uzmanības vērtā Eiropas Savienības atbalstītā programma jauniešiem. To ir daudz vairāk. Lai stāstītu par dažādām jauniešiem pieejamajām iespējām, īstenojām informatīvo kampaņu “Acis vaļā”, kas noslēdzās 15. novembrī,” komentē Zane Petre, EK pārstāvniecības Latvijā vadītāja.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Eirobarometra[1] jaunākie dati, kuri iegūti, aptaujājot iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 30 gadiem, atklāj, ka programmu studentiem Erasmus+ zina 60% Latvijas jauniešu, apmaiņas programmu Erasmus+ – 57%, programmu skolēniem – 48%, bet programmu tehnikumu audzēkņiem – tikai katrs ceturtais (24%). Par to, ka var doties uz ārvalstīm un apgūt uzņēmējdarbības prasmes pie vietējiem uzņēmējiem, zina tikai katrs piektais (19%), bet par iespējām ceļot bez maksas projekta “DiscoverEU” ietvaros – vien 8%. Tāpat tikai 8% Latvijas jauniešu bija informēti par iespēju piedalīties Eiropas Solidaritātes korpusa un citās aktivitātēs, sniedzot humanitāro palīdzību tiem, kam tas visvairāk nepieciešams.

2022. gadā, kas aizrit Eiropas Jaunatnes gada zīmē, Eiropas Komisija par mērķi izvirzīja informēt jauniešus par unikālajām iespējām mācīties, ceļot un piedalīties pieredzes apmaiņas iniciatīvās, gūt jaunas prasmes, kā arī saņemt grantus savu projektu attīstīšanai.

Informatīvās kampaņas “Acis vaļā” ietvaros Latvijas jaunieši tika informēti par ES sniegtajām iespējām mācīties, piedalīties bezmaksas kultūras un sporta pasākumos, strādāt brīvprātīgo darbu vai piedalīties pieredzes apmaiņas projektos citās ES valstīs. Kampaņas laikā jauniešiem bija iespējams uzzināt par pieejamajām ES programmām, kā arī iepazīties ar savu vienaudžu pieredzi, piedaloties jauniešiem domātajās ES programmās. Līdztekus informatīvajiem pasākumiem jaunieši piedalījās konkursos, daloties ar savas pieredzes stāstiem, tā citus iedvesmojot izmantot piedāvātās iespējas. Konkursa uzvarētājas ieguvušas balvā jaunus portatīvos datorus, kas palīdzēs tālāk realizēt iecerēto. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kampaņas “Acis vaļā” ietvaros notikušo konkursu dalībnieku ieraksti sociālajos medijos rāda, ka apmaiņas braucieni uz citām mācību iestādēm ir vispopulārākie: 76% konkursa publikāciju bija veltītas tieši Erasmus+. Otrajā vietā – DiscoverEU (8%) un Eiropas Solidaritātes korpuss (2%). Pavisam kopā tika izveidotas 76 publikācijas, kurās jaunieši dalījās ar savu pieredzi, piedaloties Eiropas programmās. Jaunieši ne tikai dalījās ar savu iegūto pieredzi, bet arī, uzzinot vairāk par citām programmām un projektiem, izvirza sev mērķus, izmantot arī šīs iespējas. Piemēram, Ausma Cīrulniece, blogere, fotogrāfe un kampaņas “Acis vaļā” vēstnese, jau tuvākajā laikā plāno pieteikties jauno uzņēmēju programmai un uzsver, ka iesniegt pieteikumu dalībai programmā biznesa iesācējiem  ir vienkārši – to izdarīt labprāt palīdzēs speciālisti tepat, Latvijā.

Arī Viktorija Tkačenko, kampaņas vēstnese un aktīviste, aicina izmantot visas ES sniegtās iespējas. “Ir jātur acis vaļā un jāķer iespējas aiz astes! Var darīt radošas lietas, pētīt, ceļot, mācīties, satikt citus eiropiešus, apmainīties ar pieredzi un idejām, un tas viss – bez maksas, ar pilnu finanšu atbalstu. Neizmantot šīs iespējas ir tīrais grēks,” ar savām domām dalās Viktorija, kas ir piedalījusies daudzos ES projektos. Savukārt, influenceri Deniss Ševeļovs un Katrīna Karele uzsver, ka mācības ārvalstīs ļoti ietekmēja viņu dzīvi un vērtības. Kā saka D.Ševeļovs, kas pusgadu pavadīja Vācijā: “Būt eiropietim – tās nav tikai vērtības, tā ir arī pieredze!”

Kampaņa norisinājās no 2022. gada 15. jūnija līdz 15. novembrim. Tajā piedalījās digitālā satura veidotāji (influenceri), jauniešu organizācijas un biedrības, kā arī jaunieši no visas Latvijas. 

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Kampaņu īstenoja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā.

Informāciju sagatavoja: Alīna Radzēviča


[1] Eiropas Komisija (2022.) Eirobarometra Zibensaptauja 502. Jaunatne un demokrātija Eiropas Jaunatnes gadā.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.