Reklāma

Bērni skolas solā atgriežas gan priecīgi, gan arī raudoši

Pirmdien pēc rudens brīvlaika Latvijas vispārizglītojošās skolās mācības klātienē atsāka 1. līdz 3. klašu skolēni. Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas 2.b klases skolēni ir gatavi stundās klausīties un apgūt jauno mācību vielu. Foto: Anda Kušķe

Pirmdien pēc pagarinātā divu nedēļu ilgā rudens brīvlaika Latvijas skolās mācības klātienē atsāka 1. līdz 3. klašu skolēni. Savukārt vispārizglītojošo skolu 4.–12. klašu skolēni, starptautisko izglītības programmu skolēni un izglītojamie profesionālajā un augstākajā izglītībā, kā arī interešu un pieaugušo izglītībā (ar atsevišķiem izņēmumiem noteiktās izglītības programmās), līdz 14. novembrim mācās attālināti. Klātienes mācību laikā visiem ir jālieto sejas maskas.

Pirmdien Valkas Jāņa Cimzes ģimnāzijas ēkas Ausekļa ielā 5 durvis vēra 132 1. līdz 3. klašu bērni. Skolas direktores vietniece mācību darbā Anda Kušķe norāda, ka pēc brīvlaika dažādu iemeslu dēļ skolu neapmeklē 21 skolēns. Piemēram, kādam ir noteikta mājas karantīna, kāds ir saaukstējies vai sasirdzis ar elpceļu saslimšanām, un vecāki, zinot saspringto situāciju, bērnu uz skolu nelaiž.

Visiem pedagogiem un atbalstošajam personālam – sadarbspējīgi sertifikāti

“Ierodoties skolā, bērnos pamanīju visu plašo emociju gammu – redzēju gan ļoti smaidīgus, gan apmulsušus, dusmīgus un pat raudošus bērnus,” stāsta A. Kušķe. Arī pašai, no rīta dodoties uz darbu skolā, bijusi jocīga sajūta, jo pilsētas ielas bijušas klusas un tukšas. Tas saistīts ar to, ka vairākums nodarbināto mājsēdē strādā attālināti, arī lielākais vairākums ģimnāzijas audzēkņu atrodas savās mājās.  

Skolotāja saprot, kā tas ir, ka jaunāko klašu bērniem pēc laika apstākļu ziņā visnotaļ saulainā brīvlaika ir grūti atgriezties skolas solā. 

Lai ievērotu visus stingros epidemioloģiskos nosacījumus, skolas administrācija klases ir izretinājusi. Arī pusdienu starpbrīži katrai klasei ir noteiktos laikos, lai ievērotu tā saucamo klases burbuļa principu. A. Kušķe atzīst, ka pirmajā dienā pēc brīvlaika skolotāji vēros notiekošo un, ja būs nepieciešams, atkal mainīs ikdienas darbu. A. Kušķe novērojusi, ka skolotāji grib strādāt pēc iespējas produktīvāk, lai bērni saņemtu nepieciešamo mācību vielas apjomu. Tas šajos laikos ir diezgan sarežģīti, jo arī pedagogi pēc testēšanas reizēm spiesti atrasties mājas karantīnā. Taču arī šajos gadījumos ir atrasts risinājums. Proti, skolotāja vada stundas no mājām, bet bērni atrodas klasē ar skolotāja palīgu. A. Kušķe atzīst, ka šāds risinājums iespējams tikai tāpēc, ka skolā ir pietiekami liels atbalstošais personāls. A. Kušķe ir gandarīta, ka skolā visiem pedagogiem un atbalstošajam personālam ir sadarbspējīgi Covid-19 sertifikāti.

Atgriežoties skolā, turpinās skolēnu iknedēļas testēšana. A. Kušķe skaidro, ka katru otrdienu pusstundu pirms testēšanas bērniem ieteikts netīrīt zobus, neēst un nedzert. Ierodoties savās klasēs, bērni veic testēšanu. A. Kušķe stāsta, ja kāds bērns ir aizgulējies un nav paguvis pabrokastot, vecāki ir aicināti bērnam uz skolu iedot līdzi nelielas brokastis, kuras pēc testēšanas var mierīgi apēst. Daudzi bērni to arī dara. 

Savukārt pēc testēšanas nākamās dienas rīts ir saspringts, jo, saņemot rezultātus, skolas administrācija vajadzības gadījumā, ja kādai klasei ir jādodas mājas karantīnā, ir jāpārkārto darba režīms. Pēc A. Kušķes pieredzes, nereti bērnu vecāki testa rezultātus saņem pat ātrāk nekā skola centralizēti. Līdz ar to direktores vietniece aicina vecākus būt pacietīgiem un gaidīt, kad skola sniegs informāciju par turpmāko mācību darbu. Nereti vecāki ievēro tikai savu bērnu intereses un nespēj izprast, ka skolai jādomā plašākā apjomā, kā saka A. Kušķe, jāpārrauga viss spēles laukums. A. Kušķe piekrīt, ka pašlaik vislielākie vecāku iebildumi un jautājumi tiek saņemti attiecībā uz to, kāpēc pēc testēšanas, ja tiek saņemti Covid-19 pozitīvi rezultāti, mājas karantīnā jādodas arī vakcinētajiem skolēniem.

Bērni priecājas par tikšanos ar draugiem

“Meita priecājas, ka pēc brīvlaika satiksies ar draugiem, bet mācīties gan ne visai gribas,” atzīst 2.c klases skolnieces Dārtas mamma Dana Rulle. Pandēmijas laikā ir visai ierobežotas klātienes tikšanās, tāpēc mācības skolā ir viena no retajām vietām, kur bērniem tikties un socializēties. Dana atzīst, ka bērniem ir ļoti grūti visu dienu skolā nēsāt deguna un mutes aizsegu. Īpaši tas ir apgrūtinoši, ja pēc skolotājas uzaicinājuma ir jāatbild uz jautājumiem vai skaļi jālasa teksts. Tomēr Dana ir priecīga, ka meitai ir iespēja mācīties klātienē, jo ne vienmēr mamma un tētis sava darba specifikas dēļ spēj būt blakus bērnam tad, kad mācības notiek attālināti. Tad jāaicina talkā vecvecāki. Dana novērojusi, ka jaunāko klašu bērniem, mācoties mājās attālināti, problēmas sagādā tehniskās lietas – pieslēgšanās tiešsaistes stundām, kā arī uzmanības noturēšana. Ne vienmēr bērns patstāvīgi spēj datorā novērts kādu ķibeli, tāpēc nepieciešama vecāku klātbūtne un atbalsts.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.