Abonē e-avīzi "Ziemeļlatvija"!
Abonēt

Reklāma

Ākstiem daudz sekotāju

Nav noslēpums, ka “TikTok” ir viens no pēdējo gadu lielākajiem pārsteigumiem sociālo mediju pasaulē. Straujā ienākšana tirgū, neparastais saturs un algoritms piesaistīja visas pasaules uzmanību. Daudzi uzņēmumi, tajā skaitā arī latviešu, jau iepraktizējušies un šajā platformā veido saturu.

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

 “TikTok” ir sociālais medijs, kura darbības un popularitātes pamatā ir iespēja ar viedtālruni ne tikai veidot īsus, košus, radošus video, bet arī dalīties ar tiem, apskatīt un komentēt citu lietotāju radīto saturu, kā arī lejupielādēt to, dalīties ar to tālāk citos sociālajos medijos.

Intereses vadīta, arī es pirms kāda laika telefonā pievienoju “TikTok” aplikāciju. Tā ir sava veida izklaide un domu novēršana no ikdienas darbiem, kas ir galvenais iemesls, kādēļ arī citi lietotāji izmanto šo platformu. Taču lietotāji meklē arī dažādus padomus, noderīgu informāciju un iedvesmu. Man saistoši ir dārzkopju padomi, cilvēku dalīšanās ar ēdienu receptēm.

Nesekoju kādam konkrētam tiktokerim, tāpēc bieži vien nobrīnos, ko cilvēki ir gatavi darīt, lai vien iegūtu slavu un popularitāti jeb tā saucamos laikus pie sava video. Daži piemēri. Kāds vīrietis (kurš savu seju videokadros nerāda) regulāri dodas uz miskastēm elitārā rajonā, lai rakņātos pa tām un izceltu dārgumus, viņaprāt, vērtīgas lietas, ko vēlāk pārdot krāmu tirdziņos. Cilvēku izdomai nav robežu. Tepat Latvijā ir puisis, kurš intensīvi pērk loterijas biļetes, bet kartīšu nokasīšanas priekā dalās ar citiem interesentiem, pieslēdzoties video tiešraidei. Vēl ir tā saucamie sava biznesa popularizētāji, kuri sevi dēvē par ekstrasensiem un liek kārtis tiešsaistē, atbildot uz sekotāju jautājumiem. Kur ir aitas, tur būs arī cirpēji!

Saturs turpināsies pēc reklāmas.

Daļa tiktokeru sevi pieteikuši humora žanrā, kur attiecīgi dažādos veidos izjoko parastus garāmgājējus uz ielas, veikalā, parkā vai tirgus laukumā, piemēram, Rīgā vai kādā citā pilsētā. Kad vienā no šādiem video ieraudzīju, ka par izjokošanas objektu ir kļuvis man pazīstams cienījamas profesijas cilvēks, aizdomājos, – tad jau mums visiem jāsāk uzmanīties, jo neviļus varam uzķerties uz šādiem izjokotājiem un kļūt par līdzatkarīgiem ākstiem. Un tur neviens nemaz neprasīs nekādu piekrišanu. Video “aizies gaisā” pie tūkstošiem skatītāju visā plašajā pasaulē.

Ko tur padarīt, jo lielāks āksts, jo lielāka mērķauditorija. Trakajiem pieder pasaule, nu arī virtuālā pasaule! Un vēl šiem trakajiem pieder liela uzmanība publiskajā telpā, ko pierāda sekotāju pulks. Var jau būt, ka šie paši trakie ir inteliģentie, asprātīgie un uzdrīkstēties spējīgie, kurus lielākais vairums negrib saprast vai pieņemt kā normālus, jo, kas vienam šķiet ārpus jēdziena normāls, citam būs saistošs un pieņemams. Pieļauju, ja mums Valkas vai Smiltenes pusē uzrastos kāds tiktokeris, kas pieteiktu sevi ar kādu asprātīgu, skatāmu un baudāmu video ideju, sekotāju pūlis viņam ātri vien būtu garantēts.

Līdzīgi raksti

Reklāma

Atbildēt

Paldies, Jūsu ziedojums EUR ir pieņemts!

Jūsu atbalsts veicinās kvalitatīvas žurnālistikas attīstību Latvijas reģionos.

Ar cieņu,
Ziemellatvija.lv komanda.